preporuka zaposlenih

Program preporuka zaposlenih – prednosti i saveti

Programi preporuka zaposlenih jedan su od najproduktivnijih načina za pronalaženje visokokvalitetnih talenata. Program preporuka zaposlenih je strukturirani proces koji omogućava postojećim zaposlenima da preporuče ljude iz bliskog okruženja za otvorena radna mesta u vašoj kompaniji. U zamenu za taj trud, zaposleni dobijaju neku vrstu podsticaja. Na kraju, cilj je da preporuke zaposlenih budu pouzdan izvor zapošljavanja top kandidata.

Postoji razlog zašto preporuke zaposlenih ostaju primarni izvor novih zapošljavanja.Preporučeni kandidati su više kvalifikovani i veća je verovatnoća da će prihvatiti ponudu, duže ostati na poslu i bolje raditi, prema istraživanju u Harvard Business Review. Pored toga, možete povećati efikasnost zapošljavanja i angažovanje zaposlenih uz smanjenje troškova zapošljavanja.

Uspešan program preporuka zaposlenih je fokusiran, jasno definisan, jednostavan i merljiv. Ovaj pregled programa će pokriti osnovne aspekte programa preporuka zaposlenih, uključujući njihove prednosti, korake za implementaciju, savete za upravljanje programom…

Prednosti programa preporuka zaposlenih

Na konkurentnom tržištu rada može biti teško privući top talente. Zato su programi preporuka zaposlenih efikasan način da povećate napore u zapošljavanju.

Neke od prednosti uključuju:

Poboljšana efikasnost zapošljavanja

S obzirom na to da vaši zaposleni zapošljavaju u vaše ime, možete eliminisati dodatne korake provere. Kao rezultat toga, preporuke zaposlenih uveliko smanjuju vreme potrebno za pronalaženje novih kandidata. U stvari, novim kandidatima obično je potrebno 29 dana da postanu novi zaposleni, u poređenju sa 39 dana za one koji su pronađeni na oglasnim tablama i 55 dana za one koji su apliciraju putem sajtova za zapošljavanje, prema istraživanju LinkedIn-a.

Smanjeni troškovi zapošljavanja

Kada kreirate program za preporuke zaposlenih, štedite na troškovima zapošljavanja. Umesto da se oslanjate na tradicionalne oglase za posao, vaš kolektiv radi posao umesto vas. Čak i ako odlučite da zaposlenima ponudite bonus za preporuke, to je i dalje samo delić onoga što biste potrošili na regrutovanje i oglašavanje.

Povećano angažovanje zaposlenih

Kada dozvolite trenutnim zaposlenima da regrutuju potencijalne kandidate, oni se osećaju osnaženim, što povećava motivaciju. Onda kada kandidat koji je preporučen dobije posao, to im daje osećaj ponosa i postignuća. Istovremeno, novozaposleni se osećaju prijatnije jer su već upoznati sa organizacijom i poznaju nekoga od prvog dana.

Veće stope zadržavanja uz program preporuka zaposlenih

Kandidati angažovani preko programa preporuka zaposlenih imaju veće stope zadržavanja od onih dobijenih putem drugih kanala. U stvari, preporučeni novozaposleni ostaju u kompaniji 70% duže od ostalih, prema istraživanju.

Bolje prilagođavanje organizacionoj kulturi

Jedna od najizazovnijih stvari koje treba preneti u opisu posla je kultura kompanije. Ipak, niko ne razume vaše osnovne vrednosti i šta je potrebno za uspeh bolje od sadašnjih zaposlenih. Zato su oni najbolji ljudi za pronalaženje pojedinaca koji će napredovati u vašoj organizaciji.

Koraci za postavljanje programa preporuka zaposlenih

Sada kada razumete prednosti, evo ključnih koraka za kreiranje efikasnog programa preporuka zaposlenih:

  • Definišite svoje potrebe za zapošljavanjem

Početni korak u kreiranju programa preporuka zaposlenih uključuje planiranje. Da li postoje određene pozicije ili odeljenja na koje ćete morati da se fokusirate? Jer ipak treba paziti na to da ovaj kanal neće biti potreban za popunjavanje svih otvorenih pozicija. U tim slučajevima, trebalo bi da identifikujete za koje pozicije odgovara ovaj kanal, koja je ciljna grupa i ko su zaposleni koji mogu da dođu do nje.

  • Postavite jasne ciljeve

Drugi korak je da definišete svoje ciljeve. Iako je krajnji cilj da preporuke postanu održivi izvor kandidata, treba da konkretnije odredite koliko, kada i kakav kadar zapošljavate, šta želite da postignete, kakvi su to profili kandidata, šta očekujete i ostalo.

  • Kreirajte jednostavan proces preporuka zaposlenih

Ako proces bude jednostavan, veća je verovatnoća da će zaposleni učestvovati. Razmislite o kreiranju jednostavnog onlajn obrasca, koristeći platformu za preporuke zaposlenih ili kreiranje šablona za mejl koji zaposleni mogu koristiti. Kada neko pošalje preporuku, obavestite tog zaposlenog šta se dešava u svakoj fazi procesa. Ako kandidat nije izabran, pošaljite zaposlenima e-poruku sa zahvalnošću.

  • Predstavite program preporuka zaposlenima

Kako biste pripremili zaposlene za uključivanje u ovaj program, najavite ga pre pokretanja. Na taj način gradite uzbuđenje i svest. Takođe, podelite zaposlenima detalje o programu u dokumentima za prijem i nove materijale za orijentaciju zapošljavanja. Dobro bi bilo da radite sa svojim timom za internu komunikaciju kako biste redovno promovisali program.

  • Odredite podsticaje i nagrade za zaposlene

Dobro razmislite o tome kako biste želeli da podstaknete učešće svog tima. Bonusi za preporuke zaposlenih mogu biti finansijski ili nefinansijski. Opcije nefinansijskog bonusa uključuju stavke kao što su dodatno slobodno vreme, poklon kartice i karte za sportske događaje i koncerte.

Možete čak da nagradite zaposlene tako što ćete podeliti post o ovom programu i njima samima na društvenim mrežama ili veb sajtu kompanije. Neke organizacije čak vrše donacija omiljenoj dobrotvornoj organizaciji zaposlenih kao podsticaj. Konačno, razmislite o tome da između timova imate takmičenja za preporuke. Na taj način možete podeliti zabavne nagrade dok stvarate uzbuđenje i podstičete timski rad.

  • Izmerite i optimizujte program preporuka zaposlenih

Praćenje metrika koje ste identifikovali u drugom koraku pružiće uvid u to da li ispunjavate svoje ciljeve. Pored toga, upoređivanje vaših podataka sa industrijskim standardima je još jedan način da dobijete vredne informacije. Takođe je korisno zatražiti povratne informacije od svog tima da biste identifikovali prednosti i slabosti programa.

Više o tome kako upravljati programom preporuka zaposlenih, pročitajte više ovde.

Pripremili: The Employer Branding Agency

Izvor: www.hrmorning.com

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.