Novi Sad Brewery 1

Kompanijska klima, inkluzija i različitost u fokusu poslovanja Heineken Srbija

U okviru našeg istraživanja TOP 100 Employer Brands Srbija za 2021. godinu, kompanija Heineken Srbija se dobro pozicionirala i zauzela mesto najbolje plasirane pivare. U vezi sa tim, uradili smo intervju sa Strahinjom Bogdanovićem, HR direktorom Heinekena u Srbiji.

Kako komentarišete to što je Heineken Srbija najbolje plasirana pivara na top 100 listi najboljih brendova poslodavaca? Šta je ono što izdvaja vaš brend poslodavca od drugih?

Izuzetno smo ponosni na to sto je naša kompanija najbolje plasirani proizvođač piva na top 100 listi najboljih brendova poslodavaca. To znači da smo pre svega kvalitetom naših proizvoda i strašću prema kvalitetu u svemu što radimo, kao i dobrim odnosima koje negujemo sa našim stejkholderima uspeli da se približimo ljudima – koji su u centru svega što radimo, i da ih privučemo da pored naših brendova koje vole, takođe žele i da rade sa nama.

Koje su glavne vrednosti za koje se zalažete kao poslodavac i na koji način ih komunicirate?

Strast prema kvalitetu, uživanje u životu, poštovanje ljudi i planete su glavne vrednosti za koje se kao kompanija zalažemo i one su utkane u svaku sferu našeg poslovanja i nastojimo da radimo i živimo u skladu sa tim vrednostima.

Pored transparentne komunikacije koju gajimo, snaga različitosti naših zaposlenih nam omogućava da stvaramo inkluzivnu kompaniju u kojoj svako može da uči i da se razvija i ima jednaku priliku da doprinese našem poslovnom uspehu. Slavimo različitost i težimo da zaposlimo najbolje talente bez obzira na rod, godine, etničku pripadnost, fizički invaliditet, seksualnu orijentaciju, religiju ili nacionalnost.

Heineken je globalno veoma jak brend u marketinškom smislu, šta mislite kako se to odražava na vaš Employer Branding?

Heineken® je najvredniji svetski međunarodni premijum brend piva i dostupan je u skoro svakoj zemlji na planeti – i bez obzira gde u svetu popijete prvi gutljaj, znate da ćete osetiti dosledan kvalitet koji ga izdvaja više od 150 godina. U skoro svakom kutku na svetu, naći ćete ljude koji vole originalni Heineken®: hladan, hrskav, visokokvalitetni Heineken®, u kultnoj zelenoj bočici sa crvenom zvezdom i nasmejanim ‘e’.

Interesovanje koje brend Heineken pobuđuje kod potrošača se preslikava i na njihovu želju da rade u našoj kompaniji i da cene ono što kompanija radi i za šta se zalaže. Ovde mogu da navedem i primer iz ličnog iskustva, a to je da kada nekome kažem da radim u HR u HEINEKEN-u Srbija, uglavnom usledi pitanje:  „Da li ima slobodnih radnih mesta? Odgovor na ovo pitanje je da se upražnjene pozicije uvek oglašavaju na infostudu kao i na profilu naše kompanije na LinkedIn-u.

Da li nam možete reći kako je vaša EB strategija definisana i koji su njeni ključni aspekti?

Pratimo globalnu HEINEKEN EB i HR strategiju i radimo lokalizacije za određene aktivnosti. Svakako bitni aspekti počinju od procesa selekcije i regrutacije, odnosno od upoznavanja sa potencijalnim kandidatom. Kao što je kandidatima važno da ostave dobar utisak na intervjuu, i nama je važno da ostavimo dobar utisak kao poslodavac. Trudimo se da uvek budemo najbolji što možemo. Takođe, jedan od ključnih aspekata je mogućnost internacionalnog razvoja karijere. Ponosno možemo da kažemo da je naša operativna kompanija  “izvezla” veliki broj talenata, što znači da imamo solidan broj kolega i koleginica koji su svoje karijere nastavili u okviru HEINEKEN-a u nekoj drugoj državi. Još neki bitni aspekti korporativnog brenda su konstantan fokus na kompanijsku klimu, inkluziju i različitost kao i kontinuirani razvoj zaposlenih kako kroz internu edukaciju i „on the job training“, tako i kroz eksterne programe razvoja.

Po vašem mišljenju, koliko je vaša korporativna kultura igrala ulogu u stvaranju dobrog brenda poslodavca?

Korporativna kultura je veoma važna i utiče direktno na kvalitet poslovanja i kvalitet i zadovoljstvo zaposlenih. Naša korporativna kultura je slobodna, transparentna i fleksibilna a međusobno poverenje koje imamo sa kolegama i koleginicama je ključno za naš uspeh. 

Iako u HEINEKEN-u, na globalnom nivou, radi preko 80.000 ljudi, i dalje se radi o kompaniji sa porodičnom atmosferom. Imamo otvorenu i neformalnu kulturu koja podržava naše zaposlene da blisko sarađuju i otkriju na koji način mogu da stalno unapređuju sebe i čitavo poslovanje. Radimo kao tim i podržavamo jedni druge.

Koje kanale komunikacije koristite za prikazivanje toga kakav ste vi poslodavac, na šta se fokusirate i kako to prenosite ka javnosti?

Fokusirani smo i na interne i na eksterne kanale komunikacije. Pre svega nam je bitna naša interna komunikacija sa zaposlenima za koju se zalažemo da bude kvalitetna i pravovremena zato što verujemo da su naši zaposleni naši najbolji ambasadori.  Koristimo sve raspoložive tradicionalne kanale komunikacije a u poslednje vreme najviše digitalnu platformu Workplace. Što se tiče eksternih kanala, najvažnije informacije plasiramo na našem korporativnom web-sajtu www.heinekensrbija.rs i LinkedIn profilu naše kompanije.

Da li nam možete otkriti koji su vaši dalji planovi za razvijanje brenda poslodavca i HR -a?

Naši planovi na temu Employer Branding za sledeću godinu su veoma ambiciozni. Naša vizija je da budemo u top 25 najboljih brendova poslodavaca, kao i da zadržimo prvo mesto u konkurenciji poslodavaca iz pivske industrije. Planiramo da budemo prisutni na različitim forumima i konferencijama, da redovno oglašavamo role za koje tražimo nove talente, a čak razmatramo i ponovno pokretanje našeg programa za menadžere pripravnike.

Sagovornik: Strahinja Bogdanović, HR direktor kompanije Heineken

Pripremili: The Employer Branding Agency

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *