interno employer branding istrazivanje

Interno Employer Branding istraživanje – važnost i benefiti

Interno EB istraživanje Employer Branding-a je dizajnirano tako da dobije dragocene povratne informacije od zaposlenih i proceni na koji način zaposleni vide kompaniju i kako se osećaju u njoj. Ove ankete na kraju pomažu HR-u da kreira strategiju i planira inicijative koje povećavaju angažovanje i zadržavanje zaposlenih, što može dovesti do boljeg poslovanja.

Interna istraživanja su od suštinskog značaja za razvoj kulture kompanije i za očuvanje i zadovoljstvo zaposlenih. Uz to, možete doći do izvora potencijalnih organizacionih problema tako što ćete ih čuti direktno od zaposlenih. Razlog za to je što pored zatvorenih pitanja, postoje i otvorena gde zaposleni daju svoje predloge i mišljenja o različitim procesima u kompaniji koji pored zadovoljstva obuhvataju širi spektar odnosa i procesa u kompaniji.

Benefiti sprovođenja Internog Employer Branding istraživanja

  • Prilika za praćenje i diskusiju – Prednost internog EB istraživanja je što ono pruža detaljnije podatke top menadžmentu da se upozna sa dobrim stvarima i problemima na dubljem nivou i kroz sve sektore. Interno istraživanje koje sprovodi The Employer Branding Agency obuhvata ne samo zadovoljstvo zaposlenih, već i ispitivanje njihovog odnosa sa timom, nadređenima, mišljenjima i osećajima prema svom poslu, atmosferi u kompaniji, kulturi i vrednostima,…
  • Praćenje kako se zadovoljstvo i odnos sa zaposlenima vremenom menja – Merenje zadovoljstva zaposlenih je važno da biste razumeli da li je vaš tim zadovoljan oblastima kao što su kultura kompanije, beneficiti, vrednosti i tako dalje. Ovo je ključna metrika koju treba pregledati iz godine u godinu jer će utvrditi da li su promene napravljene u kompaniji pomogle da se poboljša zadovoljstvo zaposlenih ili ne. Mi u The Employer Branding Agency posebno preporučujemo da se istraživanje radi na godinu dana kako bi se merio napredak.
  • Razumeti ključne oblasti poboljšanja– Jedna od ključnih prednosti Internog Employer Branding istraživanja je ta što može identifikovati najvažnija područja za poboljšanje na koja se fokusiraju ljudski resursi ili rukovodeći timovi. Ova vitalna prednost identifikuje one ključne oblasti i faktore koji su važni za zaposlene, ali i one kojima su manje zadovoljni.
  • Kvantifikujte programe za zadržavanje zaposlenih – Nije verovatno da će rezultati ankete pokazati samo pozitivne kritike vašeg tima. Nemojte se obeshrabriti. Iako se većina menadžera i HR profesionalaca nada da su njihovi zaposleni 100% zadovoljni, to obično nije slučaj. Ova vrsta analize utvrđuje odnos između ostanka, fluktuacije, zadovoljstva, trenutnih problema… Drugim rečima, koji su ključni pokretači koji utiču na opšte zadovoljstvo?
  • Procenite zadovoljstvo menadžmentom – Ovaj deo pomaže da se identifikuje koji menadžeri rade dobro, a koji ne, iz perspektive njihovih podređenih. Anketa koju sprovodi The Employer Branding Agency se fokusira na efikasnost liderstva i principe upravljanja, odnos sa zaposlenima, komunikaciju….
  • Poboljšava komunikaciju – Još jedna prednost internog Employer Branding istraživanja je to što su odličan korak u otvaranju linija komunikacije sa zaposlenima. Pošto svako ima priliku da odgovori, zaposleni mogu da podele sve dobre i loše povratne informacije o kompaniji. Sve u svemu, bolje je biti svestan šta zaposleni misle i šta im je potrebno, a ne pretpostavljati.
  • Pokažite svojim zaposlenima da vam je staloInterno Employer Branding istraživanje takođe šalje i poruku zaposlenima da želite da čujete njihovo mišljenje i predloge kako unaprediti određene procese unutar kompanije jer se oni reflektuju i eksterno. Takođe, to ih ohrabruje da jasno iznesu svoje stavove i probleme koje smatraju da treba rešiti, ali i da daju kontruktivne kritike i predloge za dalje unapređenje procesa ili uvođenja nekih novih.
  • Pokretač za promene – Ankete zaposlenih su odličan prvi korak ka promeni kulture u organizaciji. Pošto su odgovori anonimni, zaposleni mogu slobodno da dele svoja razmišljanja. Ne samo da je ovo velika prednost anketa zaposlenih, već je odlično i za jačanje mentalnog zdravlja zaposlenih. Iako je sjajno što tražite povratne informacije od zaposlenih, važno je saslušati ove povratne informacije i napraviti neophodne promene kako bi se zaposleni zaista osećali kao da je njihovo mišljenje važno.
  • Poboljšava mentalno zdravlje zaposlenih– A sada, konačna korist – poboljšano mentalno zdravlje. Nije iznenađujuće što se sve druge prednosti koje smo naveli zajedno stvaraju prostor u kojem zaposleni mogu otvoreno da dele svoje mišljenje. Kao rezultat, ovo automatski podstiče mentalno zdravlje na radnom mestu. I mislimo da je to važnije nego ikad. Otprilike 19% sadašnjih zaposlenih izjavilo je da je njihovo mentalno zdravlje loše ili pošteno u najboljem slučaju.

Važnost partnerstva sa eksternim agencijama

Iako ste možda do sada sami spovodili interna ispitivanja zadovoljstva zaposlenih, mnogi važni procesi, problemi ili prednosti se mogu propustiti ako se anketa sprovodi in-house, jer se neretko dešava da te ankete nisu celokupne,odnose se samo na jedan deo radnog odnosa i zaposleni nisu skroz iskreni jer se plaše da će im neko zameriti.

Stoga je od velikog je značaja da angažujete eksternog partnera kao što je The Employer Branding Agency za vaše interno istraživanje jer:

  • Angažovanje treće strane govori vašim zaposlenima da postoji nezavisna agencija koja prima rezultate i garantuje im poverljivost.
  • Prednost je i uraditi interno istraživanje sa partnerom jednom godišnje jer se tada kontinuirano prate rezultati.
  • Za razliku od anketa koje se rade in-house i ispituju samo jednu oblast ili deo odnosa sa zaposlenima, anketa koju sprovodi The Employer Branding Agency je sveobuhvatna i veoma detaljna a sa druge strane oprimizovana za veliki odziv zaposlenih.
  • Takođe, upitnici partnera su sveobuhvatni sa ispitivanjem ne samo zadovoljstva već i ključnih odnosa i osećaja prema radu, timu i atmosferi u kompaniji.
  • Nezavisna agencija koja upravlja anketom obezbeđuje poverljivost i štiti povratne informacije zaposlenih.
  • Ako se zaposleni osećaju kao da ne mogu da veruju da će odgovori ostati anonimni, neće biti iskreni, a možda čak i neće odgovoriti, što će uticati na vašu stopu odgovora i marginu greške za statističku pouzdanost. A istraživanja koja sprovodimo garantuju anonimnost zaposlenih.

I na kraju svega neće oduzimati HR timu vreme da se bavi i istraživanjima već da se fokusiraju na važne HR procese a od nas ćete dobiti detaljan izveštaj o stanju internog Employer Branding-a u kompaniji.

Stoga ukoliko želite više informacija ili ste zainteresovani za spovođenje Internog Employer Branding istraživanja, budite slobodni da nas kontaktirate na: partners@employer-branding.rs

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Tags: No tags

Comments are closed.