?????????????????????????????????????????????????????????

Istraživanje sa Harvard-a : Razlozi za preispitivanje Employer Branding

Danas, pametni poslodavci koriste jak Employer Brand kao ključni sastojak u privlačenju, angažovanju i zadržavanju najboljih talenata. Svi ovi ciljevi su za pohvalu, posebno u vreme kada su kvalifikovani zaposleni izuzetno mobilni. Ali uspostavljanje posebnog Employer Branda možda nije najbolje rešenje, zato prvo treba sve ispitati kroz istraživanje.

Izazov koji postavljaju mnoge strategije brendiranja je upravo u tome što one nisu u vezi sa osnovnim ciljevima i korporativnim brendom određenih kompanija. Trenutno je u SAD-u smešteno više od 40 konsultantskih kuća specijalizovanih za brendiranje poslodavaca. Ako se njihov rad razlikuje od velikih strateških ciljeva i namena kompanije, posledice mogu biti zastrašujuće.

Na primer, razmotrite IT firmu čiji je glavni atribut da promoviše happy hours petkom. S druge strane, neka konsultantska firma reklamira sebe potencijalnim zaposlenima tako što postavlja slike i citate trenutnih zaposlenih koje pokazuju da je njima svaki sastanak žurka.

Zato, employer branding treba da prevaziđe takve zastarele inicijative. Da biste to postigli, preporučujemo vam da sledite naredne postupke:

Uspostavljanje strukture talenta

Kompanijama je potrebna lista kriterijuma na osnovu koje primaju talente, a koja opisuje ključne pokretače, kvalitete i osobine koje su menadžerima neophodne u njihovom osoblju. Takođe, one treba da stvore prostor za razvoj empatije među zaposlenima, timskog duha i fokusa.

Na primer, generalni direktor je zatražio od svojih radnika da izdvoje jednu osobinu tima koja ih povezuje sa stejkholderima. Ovo je uključivalo fokusiranje na prijateljstvo pored komunikacije, jednako kao i davanje prednosti posvećenosti poslu nad doprinosom.

Provera validnosti strukture talenta kroz istraživanje

Zaposleni koji su u interakciji sa klijentima razumeju njihove posebne potrebe. Dakle, glavna pitanja treba da uključuju da li ovo obuhvata sposobnosti neophodne za uspeh kompanije, reakciju potencijalnih zaposlenih i da li se vrednosti kompanije jasno pokazuju.

Pa tako možete zatražiti od svojih zaposlenih feedback o bilo kom predlogu za zadržavanje, motivaciju i privlačenje novih talenata na duži rok. Pravo pitanje će uvek stvoriti smislene odgovore i sugestije. Na primer, pitanje o  najgorim aspektima kulture kompanije može proći bez odgovora. Ali ako preformulišete pitanje kao ,,Prema anketi, polovina vaših kolega nije motivisana da iznosi svoje probleme. Šta bi mogao biti uzrok?“, možete dobiti konstruktivan odgovor.

Jedna od glavnih prepreka je razumevanje kako vaši potencijalni zaposleni odgovaraju osobinama i kriterijumima koje tražite. Možda je teško ponuditi više stvari koje bi ih privukle, ali u tom slučaju ih možete kontaktirati i zatražiti od njih da analiziraju neke ključne oblasti regrutacije.

To uključuje strategiju kompanije, kvalitet korisničke usluge, svrhu i to da li vide kompaniju kao potencijalno radno mesto. Kao alternativu, možete se konsultovati sa vašim regruterima o izradi profesionalnih procena i putem toga dobiti feedback.

Ovaj proces bi vam ukazao na to šta treba da unapredite, ali i dao stvarnu procenu izvan uspostavljenih kriterijuma. Ove informacije će vam pomoći da redefinišete svoju listu o osobinama koje bi trebalo da ima potencijalni kandidat, kao i da se fokusirate na bitne sposobnosti.

Implementiranje strukture talenta u poslovanje kompanije

To bi zahtevalo od vas da podstaknete pozitivno ponašanje da potencijalni kvaliteti kao što je timski rad, budu procenjeni i nagrađeni. Na primer, klijent koji se bavi tehnologijom je želeo da jedan od principa firme bude vlasništvo, odnosno da je svako odgovoran za svoj posao i postupke. Zato je njihov EB tim ispitao reakcije svojih zaposlenih putem performansi, kampanje i  nacrta koji su se fokusirali na značaj tog koncepta za svakog pojedinačno.

EB  tim će biti zadužen za implementiranje celog posla, ali CEO mora da stane iza njega kako bi sve to bilo uspešno. Svaki dobar vođa zna da je njegova ključna uloga privlačenje, angažovanje i unapređivanje najkvalifikovanijih pojedinaca. Preporučuje se da talente stavite u samu srž vašeg korporativnog brenda, umesto da izdvajate sasvim neki drugi Employer Brand.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Izvor: ratedly.com

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *