Društvene mreže postale su integralni deo ne samo komunikacije, već i strateškog razvoja kompanija i njihovih onboarding procesa. Njihova uloga u onboarding procesu, koji podrazumeva uvođenje novih zaposlenih u organizaciju, sve više dolazi do izražaja. Kroz pažljivo osmišljeno uključivanje društvenih mreža, kompanije mogu olakšati integraciju novih članova tima, pomoći im da se upoznaju sa kulturom i vrednostima organizacije, i stvoriti temelje za njihovo dugoročno angažovanje.
Društvene mreže i onboarding – prednosti
Savremene kompanije ne samo da razumeju prednosti društvenih mreža na radnom mestu, već i podstiču zaposlene da kreiraju, objavljuju i angažuju se sa društvenim sadržajem.
Na kraju krajeva, kada je reč o zagovaranju zaposlenih, nema nedostatka benefita kako za kompanije, tako i za njihove zaposlene. Imajući to na umu, evo samo nekih prednosti uključivanja društvenih mreža u onboarding.
Pomaže novim zaposlenima da se upoznaju sa kulturom, misijom i vrednostima kompanije
Ako vaša organizacija ima snažan employer branding, verovatno je da su njena kultura, misija i vrednosti bili veliki deo onoga što je privuklo tog novog zaposlenog na početku.
Dalje upoznavanje sa načinom na koji kompanija primenjuje svoje vrednosti i angažuje se sa svojom publikom na društvenim mrežama će samo pomoći zaposlenima da razviju bolje razumevanje kompanije. A ako je vaš employer branding još uvek u razvoju, još je važnije da se novi zaposleni upoznaju sa ovim stvarima.
Detaljno proučavanje načina na koji se kompanija ponaša na internetu i sadržaja koji deli je ključ za ovo. Osim toga, ne možemo potceniti poruku koju šalje novim zaposlenima kada im poslodavac ne samo da veruje da objavljuju o organizaciji na internetu, već ih i podstiče na to.
Podstiče ljude da formiraju odnose sa kolegama
Osamdeset pet procenata novih zaposlenih odlučuje da napusti kompaniju u prvih šest meseci.
Jedan od razloga za to? Ne osećaju se povezano sa svojim kolegama.
Ljudi žele više prijatelja na poslu, prema jednom istraživanju, a 53% radnika bi čak zamenilo deo svoje kompenzacije za smislenije odnose na poslu.
Četrdeset tri procenta zaposlenih kaže da bi njihova kompanija trebala da učini više na promociji takvih veza, pa to učinite od prvog dana tako što ćete podstaći nove zaposlene da prate svoje kolege na LinkedIn-u i EveryoneSocial-u. A kada najavite novog zaposlenog u kompaniji, predložite da ga i ostali zaposleni zaprate.
Ne samo da će uključivanje društvenih mreža u vaš proces uvođenja novih zaposlenih pomoći ljudima da se integrišu u kompaniju, već može pomoći i u poboljšanju stope zadržavanja zaposlenih.
Motiviše ljude da kreiraju i dele sadržaj o kompaniji
Podsticanje zaposlenih da koriste društvene mreže na poslu od prvog dana, čini to delom kulture kompanije i postavlja vaš program zagovaranja za uspeh.
Kada su društvene mreže deo procesa uvođenja novih zaposlenih, veća je verovatnoća da će zaposleni deliti svoj rad, objavljivati sadržaj kompanije i pričati o kompaniji na internetu. Ovo, naravno, koristi organizaciji, ali je korisno i za zaposlene jer im pomaže da izgrade svoje lične brendove, prošire svoje mreže i doprinesu svom učenju i rastu.
Kako uključiti društvene mreže u onboarding proces
Sada kada razumete važnost uključivanja društvenih mreža u proces uvođenja novih zaposlenih, hajde da pogledamo različite načine na koje ih možete integrisati u postojeće operacije.
Zatražite od novih zaposlenih da zaprate društvene profile kompanije
Predložite — ali ne obavezujte, naravno — da novi zaposleni zaprate kompaniju na LinkedIn-u, Twitter-u, Instagram-u ili na bilo kojoj drugoj društvenoj mreži koju koristite. Objasnite im da je to sjajan način da upoznaju vrednosti i kulturu kompanije, upoznaju kolege i ostanu u toku sa dešavanjima u organizaciji.
Kreirajte slike koje novi zaposleni mogu da dele
Možete uključiti zaposlene u društvene mreže — i objavljivanje o kompaniji — čak i pre nego što zvanično počnu tako što ćete podeliti prilagođene slike ili GIF-ove koje mogu podeliti na društvenim mrežama kako bi najavili svoje zapošljavanje.
Važno je da učešće zaposlenih na društvenim mrežama uvek bude dobrovoljno. Tako ćete dobiti autentičan sadržaj koji pomaže kompaniji i njenom brendu.
Obezbedite brendirane banere za društvene mreže
Pored slika za najavu novog posla, možete zaposlenima dati i brendirana zaglavlja za LinkedIn, Twitter ili bilo koju drugu društvenu mrežu koju koriste profesionalno. Opet, sjajna ideja je da obezbedite različite opcije banera kako bi vaši ljudi mogli izabrati onaj koji najbolje odražava njih.
Obezbedite obuku za društvene mreže
Sedamdeset pet procenata ljudi kaže da ne dobija obuku za društvene mreže od svojih kompanija, ali istraživanja pokazuju da žele da uče. Dakle, naučite nove zaposlene kako da se profesionalno angažuju online, optimizuju svoje LinkedIn profile i slično. Ovo neće pomoći samo vašim ljudima, već i kompaniji.
U stvari, istraživanja pokazuju da kompanije koje brzo rastu imaju veći odnos zaposlenih obučenih za društvene mreže.
Pretvorite vaše zaposlene u influensere
Uključivanje društvenih mreža u proces uvođenja novih zaposlenih je tek početak. Da biste zaista iskoristili maksimum iz mreža vaših zaposlenih — i da biste im pomogli da i oni iskoriste prednosti zagovaranja zaposlenih — potrebna vam je platforma dizajnirana da olakša i učini zabavnim kreiranje, deljenje i angažovanje sa sadržajem kompanije.
Uključivanje društvenih mreža u proces onboarding -a novih zaposlenih predstavlja strateški korak koji može doneti brojne koristi, kako za kompaniju, tako i za same zaposlene. Kroz ovu praksu, novi članovi tima postaju bolje upoznati sa kulturom, misijom i vrednostima organizacije, čime se olakšava njihova integracija i poboljšava stopa zadržavanja zaposlenih.
Podsticanje zaposlenih da od prvog dana aktivno koriste društvene mreže doprinosi jačanju ličnih brendova, širenju profesionalnih mreža i jačanju kompanijskog brenda. Sa obukom i alatima koje kompanija pruža, zaposleni postaju ambasadori brenda, što dovodi do povećane vidljivosti i pozitivnog uticaja na imidž kompanije. Uz dobrovoljno učešće zaposlenih, autentičnost sadržaja je osigurana, a rezultat je sinergija koja doprinosi ukupnom uspehu organizacije. Ovaj pristup nije samo alat za bolju integraciju novih zaposlenih, već i dugoročna investicija u izgradnju snažnog i uticajnog brenda.
Kroz ovu praksu, novi članovi tima se efikasnije integrišu u kompanijsku kulturu, misiju i vrednosti, što poboljšava stopu zadržavanja zaposlenih. Na taj način, autentično i dobrovoljno učešće zaposlenih rezultira sinergijom koja vodi ka dugoročnom uspehu organizacije.
Potrebna vam je pomoć oko kreiranja efikasnog onboarding programa? Slobodno nas kontaktirajte.
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Pripremili: The Employer Branding Agency
Izvor: everyonesocial.com