Employer branding se drastično promenio tokom poslednje decenije, pri čemu su društvene mreže bile ključni pokretač. Ali u TikTok eri, on se u potpunosti prilagodio potrebama mlađe generacije i načinu na koji otkrivaju brendove i kompanije.
TikTok je promenio način na koji se konzumira sadržaj na društvenim mrežama. On je bio katalizator za eksploziju kratkih viralnih videa, formata koji su kasnije usvojile i druge platforme, uključujući Instagram Reels i YouTube Shorts.
Potencijal da se ‘postane viralan’, u kombinaciji sa humanijim i autentičnijim tonom, omogućio je kompanijama da koriste TikTok i u svojim strategijama brendiranja poslodavaca. Kao rezultat, mnogi brendovi sada koriste kreativne video formate i reaktivne trendove kako bi pokazali zašto su odlična mesta za rad.
Potreba za prilagođavanjem
LinkedIn je tradicionalno bio platforma broj jedan za sadržaj vezan za employer branding, ali kako su druge platforme postale popularnije, kompanije su počele da preusmeravaju svoj fokus na više kanala društvenih mreža.
Ovaj pristup im omogućava da dosegnu nove publike, ali to nije tako jednostavno kao samo ponovna upotreba i unakrsno postavljanje sadržaja. Umesto toga, postovi moraju biti pažljivo prilagođeni platformi, jer u suprotnom sadržaj neće delovati prirodno korisnicima, što može dovesti do manje angažovanosti.
Reaktivni TikTok trendovi i Employer Branding
Employer branding nije nešto što biste obično očekivali da vidite u sadržaju koji je u trendingu. Ali sa ogromnim promenama u konzumaciji sadržaja i publikama, i usponom meme kulture, nikada nije bilo važnije uključiti se u najnovije viralne trenutke – a employer branding ne bi trebalo da bude izuzetak.
Cisco je primer brenda koji to dobro radi. Tradicionalno je bio ozbiljna tehnološka kompanija, ali je uspešno iskoristio trendove na TikTok-u, kao što je ova komična adaptacija ‘One kiss is all it takes’ CapCut trenda koja je prikupila blizu milion pregleda i stopu angažovanja od skoro 7%.
Microsoft je takođe koristio reaktivne trendove u svojoj TikTok strategiji, prilagođavajući popularni ‘Abbey Lee Miller ranking’ trend da odgovara jednoj Microsoft funkciji. To je učinilo da post bude odmah prepoznatljiv širokoj demografskoj grupi, pomažući mu da dostigne stopu angažovanja od 10%.
Ovo su samo dva primera kako brendovi mogu da se prilagode i inkorporiraju trendovske trenutke u svoj sadržaj za employer branding.
Kreiranje strategije za Employer Branding na TikTok -u
TikTok pruža brendovima priliku da izazovu postojeće percepcije o svojoj kompaniji, dok privlače novi talenat da razmotri mogućnost rada za njih.
Kada se gradi strategija za korišćenje ove prilike, brendovi moraju da gledaju izvan svoje šire strategije za društvene mreže – i umesto toga da pristupe vođenju platforme. Ono što čini sadržaj uspešnim na TikTok-u potpuno se razlikuje od formule koja se koristi na LinkedIn-u ili čak na Instagramu.
Google je prepoznao važnost ovoga i kreirao nativnu strategiju specifično za TikTok – sa sadržajem koji prikazuje razigranu stranu brenda. I dok Gen Z sve više koristi TikTok kao pretraživač, Google koristi svoj TikTok kanal da promoviše Google kao pretraživač sa trikovima koje korisnici mogu isprobati sledeći put kada nešto pretražuju.
Razlika koju TikTok donosi u Employer Branding
Uprkos ciljanom zabrani TikTok-a od strane pojedinih zemalja i organizacija, sve veći broj brendova prelazi na TikTok kako bi iskoristili priliku da iskoriste viralne i trendovske trenutke za povećanje svesti o brendu. TikTok se stalno razvija, i sa trendovima koji se menjaju na svake dve do tri nedelje, brendovi moraju da se prilagode zahtevima platforme i njenih korisnika – ili rizikuju da se povuku u pozadinu. Oni koji uspeju da prate korak mogu očekivati da će ubirati plodove – sa širim dosegom i povećanom popularnošću brenda u okviru njihovog dometa.
Budite autentično nesavršeni
Od svih sličnosti između employer brendinga i TikTok-a, kultivisanje osećaja autentičnosti nalazi se na vrhu liste. Za razliku od drugih platformi društvenih medija, na TikTok-u se očekuje opušteniji, neformalni sadržaj, što čini da je prag za kvalitet produkcije vrlo dostupan. Generalno, sadržaj na TikTok-u koji je previše formalan deluje manje pouzdano za gledaoce. Ključ ovde je povezanost—publika želi iskren uvid u život kreatora. Ova prioritizacija autentičnosti nad perfekcijom daje brendovima priliku da pokažu budućim zaposlenima kako zaista izgleda raditi u njihovoj kompaniji, bez pritiska preteranog uljepšavanja. Za The Washington Post, ova ideja je jasna i glasna na njihovoj TikTok stranici. Umesto da iznajmljuju studio i usavršavaju sve detalje, oni snimaju kod kuće, kao i svaki drugi kreator na aplikaciji. Ovaj pristup omogućava da njihov smisao za humor i ličnost brenda postanu u fokusu, dok im omogućava da kreativno dele vesti u malim, lako svarljivim delovima
Prikažite svoje vrednosti
Rad u kompaniji znači postati deo njene misije. Kada kandidati vide komunikaciju koja odražava njihove vrednosti, to povećava njihovu lojalnost prema brendu i čini ih više zainteresovanim da tu kompaniju postave kao svoj cilj. Snaga TikTok-a je u kratkoj formi pripovedanja, što ga čini jednim od najboljih mesta za ispričati priču brenda i osnovne vrednosti koje ga pokreću. TikTok nije samo sjajno mesto za vizuelno prikazivanje vrednosti, već može biti i mesto za negovanje zajednice. Dva načina da se izgrade te veze? 1. Kreirajte sadržaj koji je veran vašim idealima. 2. Angažujte se s gledaocima odgovarajući na komentare.
Istaknite svoj uticaj
Svaka generacija teži da svet ostavi boljim nego što ga je zatekla. I milenijumski i Gen Z talenti traže poslove koji im omogućavaju da ostvare uticaj kroz svoj rad. Iskoristite priliku da pokažete kako oživljavate svoje vrednosti u radu. Ovo može delovati lakše za brendove koji imaju očigledan, opipljiv uticaj. Ali svaki brend ostavlja neki trag—pronađite način da kreativno ispričate tu priču. 4Ocean pravi narukvice od recikliranog otpada. Na svom TikTok-u prikazuju proces čišćenja plaža i iznose brojke o tome koliko su plastike izvadili iz okeana. Njihov koncept je jednostavan, a priča sažeta: 1 kilogram smeća = 1 narukvica. Oni konkretno pokazuju kako žive svoje vrednosti i ostvaruju ciljeve koje su postavili u vezi s tim idealima.
Uključite zaposlene
Podstaknite kreativnost dajući ljudima moć da stvaraju. Evo tri prednosti korišćenja zaposlenih kao kreatora sadržaja:
- Povezanost: Vraćamo se na našu prvu tačku, što autentičnije, to bolje. Umesto da fokus bude na rukovodiocima kompanije, stavljanjem članova tima ispred kamere ljudi će moći da vide različite aspekte poslovanja.
- Podsticanje: Employer branding nije samo vezan za regrutaciju, već i za zadržavanje zaposlenih. Isticanje rada koji zaposleni obavljaju istovremeno informiše ljude van kompanije i daje priznanje unutar kompanije.
- Zajedničko stvaranje: Vaš tim je dubok izvor inspiracije. Oni mogu pomoći da povežete tačke između društvene strategije kompanije i relevantnih TikTok trendova koje bi vredelo isprobati. TikTok-ova sopstvena stranica lifeattiktok prikazuje sadržaj koji su kreirali isključivo zaposleni iz njihovih kancelarija širom sveta, deleći sve, od saveta za prvi dan na poslu do tura kroz različite kancelarijske prostore.
Dajte uvid u svakodnevni rad
Pokazivanje pravog dana u životu razvejava svaku misteriju o stvarnosti rada u vašoj kompaniji. To može dati budućim kandidatima jasna očekivanja i ideju o veštinama koje su im potrebne za posao, što bi moglo ubrzati proces pronalaženja najboljeg kandidata za specifičnu ulogu. A to može biti još jedna prilika da pohvalite uspehe svog tima. Bonus poeni za uključivanje kikseva i grešaka. Ljudi žele da vide mentalitet „učenje na greškama“—a ko ne voli isečke sa snimanja? Sjajan primer je TikTok od Sticky’s. Ova australijska kompanija za slatkiše daje gledaocima uvid u celokupan fascinantan proces dizajniranja, mešanja, oblikovanja i sečenja slatkiša (ili, kako ih oni zovu, lizalice). Pokazuju najslađe slatkiše, ali i svoje neuspele pokušaje, objašnjavajući kako su se ponekad opekli od vrelog slatkog smeša. Ovi TikTok-ovi pružaju kristalno jasnu sliku o tome šta rade i šta novi zaposleni može očekivati (dobro, loše i ukusno).
Top 3 employer brenda na TikTok-u:
Predstavljamo vam 3 svetski poznate kompanije i načine na koji su inkorporirale TikTok mrežu u njihove employer branding strategije
- Walmart
Walmart ima korporativni nalog, ali smo ih prvo primetili zahvaljujući jednom employer brading ambasadoru koji je učestvovao u TikTok plesnim trendovima i objavljivao video snimke na kojima pleše u uniformi u svom lokalnom Walmartu.
Ovaj zaposleni koristi hashtagove kao što su #dreamjob i #worklife i govori o tome kako mu posao u Walmartu omogućava da zarađuje novac i prati svoju strast prema plesu, ono što radi dobro je učestvovanje u TikTok plesnim izazovima i korišćenje popularnih TikTok pesama. Zapravo, ovo može biti prvi uspešan primer brendiranja poslodavca i ambasadora brenda poslodavca na TikTok-u.
Ovaj konkretan video ima 1,4 miliona lajkova i jedan je od najpopularnijih video snimaka koje je Cameron kreirao. Kada smo poslednji put proverili, Cameron je imao impresivnih 62,5 miliona lajkova na svim svojim video snimcima i 3,3 miliona pratilaca. Sve to jednostavnim plesom u svom lokalnom Walmartu.
Walmart takođe ima korporativni nalog i koristi ga za deljenje korporativnog sadržaja na zabavan način. U jednom konkretnom videu prikazan je zaposleni koji pleše uz hip hop pesmu o Walmartovoj viziji za 2020. godinu. Iako je imao samo 4004 pregleda kada smo poslednji put proverili, Walmartov korporativni nalog je relativno nov i dajemo im priznanje za to što rade nešto zabavno, sveže i drugačije u uvođenu TikTok -a u njihove employer branding strategije.
Google ne izgleda da ima verifikovan ili aktivan korporativni ili poslodavački nalog, ali postoji mnoštvo TikTok-ova o Google-u koje se tiču employer brandinga. Najpopularniji format video snimaka je „dan u životu Googlera“, gde sadašnji ili bivši zaposleni daju pogled iza kulisa i zabavan prikaz toga kako je raditi u Google-u. Uobičajeni hashtagovi za ovaj tip „Googler videa“ su #worklife i #dreamjob. To su upravo dva od najčešćih i najpopularnijih hashtagova za employer branding na TikTok-u trenutno.
Ovaj konkretan video ima 1,8 miliona lajkova i nije čak ni sa Google-ovog korporativnog naloga, što pokazuje moć ambasadora brenda poslodavca. Zaposleni koji se pojavljuje u videu ima više od 107.000 pratilaca i više od 2,2 miliona lajkova na svojim video snimcima. Iako nije jasno da li je ovaj video odobren ili podržan od strane Google-a, još uvek nije blokiran ili uklonjen, verovatno zato što postaje viralan.
- The Washington Post
Ovaj nalog je korporativan i ima mešavinu korporativnog i sadržaja o employer brandingu. Kad god možete da pomešate svoj sadržaj i pokažete usklađenost između korporativnog i brenda poslodavca, radite nešto kako treba.
Prvo smo ih otkrili pregledanjem #worklife hashtaga na TikTok-u. Ovaj video je zabavna parodija na različite pisce koji se svađaju o tome ko ima najbolji posao pisca, suprotstavljajući kritičare hrane i gaming reportere, itd. Iako je video svakako skriptovan i planiran, i dalje ima prizemljen i pristupačan stil. Koriste zabavnu muziku, titlove, i uspeli su da dobiju više od 100.000 lajkova na ovom videu, uprkos tome što su noviji kanal i ne koriste popularne pesme u svom videu.
Kada gradite svoj employer branding i strategiju za društvene mreže, važno je kritički razmišljati o tome ko je vaša publika, gde provodi svoje vreme i šta želite da kažete. Takođe je važno razmisliti o resursima koje imate za investiranje u svoju strategiju na društvenim mrežama jer, na kraju, planiranje pravi veliku razliku i kvalitet je važniji od kvantiteta.
Dakle, bilo da koristite LinkedIn, Instagram, Facebook, YouTube ili TikTok, promišljen i autentičan sadržaj obično najviše rezonira sa zaposlenima. S tim u vezi, ako imate vremena, sredstava i vaša publika provodi vreme na TikTok-u, nemojte čekati. Pošto nisu svi još uvek na TikTok-u, što pre počnete, to ćete verovatnije biti u prilici da se izdvojite.
Ako vam treba pomoć oko korišćenja TikToka u Employer Brandingu, kontaktirajte nas.
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Pripremili: The Employer Branding Agency
Izvori: battenhall.com & bluivygroup.com & redpepper.land