TikTok, kao jedna od najpopularnijih društvenih mreža današnjice, značajno menja način na koji kompanije komuniciraju sa svojom publikom, uključujući i proces kao što je regrutacija. Ono što je započelo kao platforma za deljenje kratkih i zabavnih video snimaka, sada postaje ključni alat u svetu regrutacije. Dok tradicionalne metode polako gube na relevantnosti kod mlađih generacija, TikTok pruža jedinstvenu priliku da kompanije dopru do milenijalaca i generacije Z, koji čine većinu aktivnih korisnika ove platforme. Korišćenjem autentičnog i opuštenog sadržaja, poslodavci mogu da izgrade brend, povećaju prepoznatljivost i privuku top talente koji će oblikovati budućnost njihovih organizacija.
Dakle, ako ste tražili način da unapredite svoju strategiju regrutovanja, TikTok bi mogao biti upravo ono što vam je potrebno.
Šta je TikTok?
TikTok je aplikacija za društvene mreže koju možete preuzeti iz App Store-a za iOS i Android. Korisnici mogu praviti kratke video snimke u trajanju od 15 sekundi do 60 sekundi koristeći aplikaciju. TikTok ima ugrađeni video editor, pa možete dodati muziku, efekte, filtere, stikere i maske svom snimku kako biste ga učinili ličnim i inovativnim. TikTok ima 800 miliona korisnika širom sveta i izuzetno je popularan u Aziji – sa 400 miliona aktivnih korisnika dnevno samo u Kini.
Aplikacija je objavljena 2016. godine, ali je u proteklih nekoliko godina naglo porasla u popularnosti, postavši najpreuzimanija aplikacija 2019. godine. Sa svojim inovativnim funkcijama, kao što je opcija „duet“, koja omogućava korisnicima da učestvuju u video snimcima tako što će snimiti sebe pored originalnog sadržaja, TikTok je postao centar za kreativno izražavanje i lansirna platforma za internet zvezde. Pored toga, platforma nudi personalizovane preporuke zasnovane na interesovanjima korisnika, što olakšava pojedincima da otkriju novi sadržaj i povežu se sa sličnim kreatorima.
Prošla su vremena kada je TikTok bio korišćen samo u svrhe zabave. Ako se pitate kako da koristite TikTok za proces kao što je regrutacija, znajte da kompanije koriste platformu za unapređenje svog employer brandinga dok profesionalci koriste platformu za deljenje korisnih saveta za mlade generacije koje uskoro ulaze na tržište rada. Obećavajući mladi talenti koriste TikTok da dobiju savete za svoj karijerni razvoj, pa čak i da pronađu poslovne prilike, čime platforma postaje pravo mesto za edukaciju mladih talenata za pozicije koje kompanije žele da popune.
TikTok regrutacija – kako i zašto?
Znamo da korišćenje TikTok-a za regrutovanje može biti hrabar potez. Regrutovanje putem društvenih mreža je u porastu, ali TikTok je još uvek iza drugih platformi kada je u pitanju prvi izbor regrutera. Međutim, trebali biste koristiti TikTok za regrutovanje ako želite da:
- Humanizujete svoj brend
- Dosegnete širu publiku
- Prikažete kulturu svoje kompanije
- Povećate svest o brendu
- Privučete mlade talente
Humanizujte brend vašeg poslodavca
Kao i sa bilo kojom društvenom mrežom, ključ uspeha na TikTok-u je humanizovanje brenda poslodavca i povezivanje sa korisnicima na ličnom nivou. Humanizovanje vašeg brenda znači staviti lice uz ime, dok se povezujete preko vrednosti i vizije u koje drugi mogu verovati i lako ih razumeti. Ljudi reaguju na ljude – toliko je jednostavno.
Odličan način da osigurate da vaš employer branding ima tačan glas je da mu dodelite određenu ličnost i stil za isporuku i interakciju. Kada su svi koji su uključeni u vaš brend na istoj strani, vaša poruka će biti tačno predstavljena, bez obzira ko priča.
TikTok je odličan za kreiranje sadržaja sa kojim se ljudi mogu povezati, a koji vam pomaže da se izdvojite na tržištu, i odličan je za employer branding. Kreiranje zabavnih TikTok-ova koji prikazuju kulturu vaše kompanije pokazaće potencijalnim kandidatima da je vaša kompanija odlično mesto za rad.
Doprite do šire publike
Pored povezivanja sa potencijalnim kandidatima na ličnom nivou, još jedna ključna prednost korišćenja TikTok-a za regrutovanje je njegova sposobnost da dopre do šire publike. Prema podacima TikTok-a, njihova publika u SAD-u sastoji se od 100 miliona mesečnih korisnika:
- TikTok je dostupan u 150 zemalja, a najviše korisnika je u SAD-u, Indoneziji i Brazilu. U Evropi je aplikacija prošle godine instalirana 102 miliona puta.
- 57% korisnika TikTok-a su žene, dok su 43% muškarci.
- 421,1 milion korisnika je uzrasta od 18 do 24 godine.
- 306,7 miliona korisnika je uzrasta od 25 do 34 godine.
- 135,8 miliona korisnika je uzrasta od 35 do 44 godine.
- 75,3 miliona korisnika je uzrasta od 45 do 54 godine.
- 83,6 miliona korisnika je uzrasta od 55 i više godina.
- Prosečan korisnik otvara aplikaciju 8 puta dnevno.
Statistika pokazuje da nešto više od 5 miliona korisnika ima preko 50 godina, ali to ne uključuje korisnike koji gledaju sadržaj putem naloga registrovanih na druge osobe, kao što su roditelji koji gledaju naloge
svoje dece. U januaru 2021. godine, TikTok je imao 22,2 miliona jedinstvenih mobilnih posetilaca starijih od 18 godina.
Među 100 miliona korisnika TikTok-a u SAD-u, 62% je mlađe od 29 godina, a skoro 80% je mlađe od 39 godina, prema podacima sa sajta za poslovne informacije Statista, što znači da je jasno da su i vaši sadašnji i budući zaposleni deo te baze korisnika. To znači da je ova društvena mreža odličan način da doprete do milenijalaca (rođeni između 1980. i 1995. godine) i pripadnika generacije Z (rođeni između 1996. i 2010. godine). Da vam damo jasniju predstavu, to je generacija ljudi rođena između 1997. i 2015. godine, što znači da su ili tek počeli da rade ili će uskoro početi da traže posao.
Generacija Z je poznata kao prva “digitalna generacija” – što znači da su odrasli sa tehnologijom – oni je žive i dišu. Sa 74 miliona ljudi koji čine ovu generaciju samo u SAD-u, sledeće godine pripadnici generacije Z biće postavljači trendova u zemlji, jer će činiti najveću generaciju od svih, a ne zaboravite, oni čine 70% baze korisnika TikTok-a.
S obzirom na to, ako tražite načine da privučete mlade talente, TikTok regrutacija treba da bude na vašoj listi razmatranja. Na kraju krajeva, kakva je bolja strategija nego biti tamo gde je vaša ciljana publika, zar ne?
Prikažite svoju kompanijsku kulturu
Iako je svaka organizacija jedinstvena, ono što uspešne kompanije izdvaja od konkurenata je snažna kompanijska kultura. Prikazujući svoju kompanijsku kulturu na TikTok-u, možete uspostaviti značajne veze sa potencijalnim kandidatima i pokazati im kako izgleda raditi za vašu organizaciju. To može uključivati sve, od svedočenja zaposlenih i prikaza dešavanja iza kulisa u vašem poslovnom okruženju, do video zapisa koji ističu događaje ili inicijative kompanije i pokazuju šta vašu firmu čini posebnom. Sa pravim pristupom, možete koristiti TikTok da se povežete sa potencijalnim kandidatima na dubljem nivou i pomognete im da otkriju zašto bi želeli da se pridruže vašem timu.
Talenti žele da znaju o čemu se radi u vašoj kompaniji, kako posluje i šta se dešava iza kulisa. To dovodi do toga da se kandidati zainteresuju za vašu kompaniju. Kao rezultat toga, ako se potencijalni kandidat zainteresuje za ono što kompanija radi i čime se bavi, verovatnije je da će želeti da postane deo tog tima i doprinese ostvarivanju tih ciljeva.
Povećajte svest o brendu
Trebalo bi da razmotrite korišćenje TikTok-a kao dela svoje employer branding strategije iz nekoliko razloga. Naravno, to zavisi od kategorija zaposlenih koje tražite.
Kao jedna od najpopularnijih platformi na društvenim mrežama, TikTok nudi jedinstvenu priliku za povećanje svesti o brendu i izgradnju prisustva na internetu. Brendovi sa jakim prisustvom na TikTok-u već uživaju u rezultatima.
Video je odličan format za pričanje priča. Dokazano je da je angažujući (i privlači više stvarne online interakcije) od samih reči ili slika, a takođe vam omogućava da podelite trenutke iz kompanije na način koji je teško nadmašiti fotografijama, naslovima ili blogovima. Kreiranjem zabavnog sadržaja koji prikazuje kulturu i vrednosti kompanije, poslodavci mogu pobuditi interesovanje potencijalnih kandidata i pokazati svoj jedinstveni identitet brenda.
Na konkurentnom tržištu rada, isticanje na TikTok-u može pomoći u povećanju employer brandinga i privlačenju kvalifikovanih kandidata i unaprediti proces kao što je regrutacija. Uz opcije kao što su haštagovi, izazovi i reakcije, možete se povezati sa korisnicima na individualnom nivou i kreirati privlačan sadržaj koji će privući njihovu pažnju i naterati ih da se vraćaju po još.
Jedan od najboljih načina da zainteresujete ljude za vaš brend je kreiranje izazova u kojem će i drugi želeti da učestvuju. Ovu strategiju možete koristiti na TikTok-u, gde je postala popularna među korisnicima koji traže novi sadržaj ili izazove za koje misle da bi se svideli njihovim pratiocima!
Možete biti koliko kreativni i odvažni koliko želite. Na primer, Faze Clan je svoj proces zapošljavanja pretvorio u igru na TikTok-u. Da bi se pridružili njihovom timu, korisnici su morali da učestvuju u interaktivnom izazovu i ubede ih zašto žele da se pridruže Faze Clan-u i kako bi iskoristili milion dolara isplaćenih u kriptovaluti — sve to u samo 30 sekundi!
Bilo da želite da privučete top talente ili povećate svest o brendu, TikTok je odlična platforma za regrutaciju i employer branding. Sa jednostavnim interfejsom, angažovanim video sadržajem i mogućnošću povezivanja sa korisnicima na individualnom nivou, nudi jedinstvene prilike za kompanije svih veličina. Ako želite da se istaknete na ovom konkurentnom tržištu rada, razmotrite korišćenje TikTok -a kao deo vaše strategije za regrutaciju.
S obzirom na to da mnogi timovi za privlačenje talenata još uvek ne koriste TikTok, što pre počnete, to je veća verovatnoća da ćete se istaknuti i steći konkurentsku prednost! Ako vam treba pomoć oko korišćenja TikToka u regrutaciji, kontaktirajte nas.
TikTok je više od platforme za zabavu – on je postao moćan alat za regrutaciju i employer branding. Njegova sposobnost da dosegne široku, mlađu publiku, autentičnost koja se očekuje od sadržaja, i mogućnost kreativnog prikazivanja kompanijske kulture pružaju poslodavcima jedinstvenu šansu da privuku nove talente. U svetu gde se generacije Z i milenijalci oslanjaju na digitalne alate za donošenje odluka, TikTok se pokazao kao idealan kanal za povezivanje sa ovom ključnom demografskom grupom. Kompanije koje se prilagode ovim trendovima i iskoriste TikTok na pravi način, ne samo da će poboljšati svoje regrutacione procese, već će izgraditi snažniji i pristupačniji brend u očima budućih zaposlenih.
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Pripremili: The Employer Branding Agency
Izvor: smartdreamers.com