Homanija 2

POSAO JE BITAN, ALI LJUDI SU BITNIJI – Tehnomanija

Tehnomanija je među 100 najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji prema našem istraživanju – TOP 100 Employer Brands Srbija 2021. 

Razgovarali smo sa Anđelom Jocić, menadžerkom za kompenzacije i beneficije u Tehnomaniji, kako se razvija i čuva kompanijski brend, naročito u izazovnim vremenima. Pričali smo o tome šta je sve potrebno danas, kada je velika konkurencija na tržištu rada, da kompanije rade kako bi privukle i zadržale kvalitetne saradnike, kako da zaposleni budu zadovoljni i motivisani na poslu i kako privući mlade talente.

Kako je izgledalo biti poslodavac u prethodne dve godine i kako ste prevazilazili probleme sa kojima ste se suočavali tokom pandemije?

Anđela Jocić, menadžerka za kompenzacije i beneficije, Tehnomanija

Izazovna vremena, kao što je pandemija virusa Covid-19, s jedne strane zahtevaju brzu adaptaciju kompanije, a s druge strane traže da to prilagođavanje bude balans između potreba kompanije i potrebe zaposlenih. Međutim, moram da naglasim da krize nisu vreme da se iniciraju podrška i razumevanje, jer tada je već prekasno. Bitno da podršaka i razumevanje postoje i tokom redovnog poslovanja, a ne samo kada je krizna situacija.

To koliko smo se brinuli jedni o drugima i pre pandemije i tokom pandemije, i koliko nam je svima u kompaniji uvek bio važan osećaj solidarnosti i zajedništava, možda najbolje pokazuje Family Friendly Enterprise (FFE) sertifikat koji smo dobili prošle godine.

Taj sertifikat je pokazatelj da je Tehnomanija poslodavac koji brine o svojim zaposlenima i da je zadovoljstvo na poslu svih naših saradnika nešto što nam je veoma važno.

Family Friendly Enterprise (FFE) sertifikat nije kruna našeg rade, već početak puta. On nas obavezuje da nastavimo našu kompaniju da činimo boljim i prijatnijim mestom za rad. 

Posao je bitan, ali ljudi su bitniji.  

Koliko je trenutno izazovno pozicionirati se kao poželjan poslodavac ?

Biti poželjan poslodavac nije lako ni postati ni ostati. Imidž dobrog, a samim tim i poželjnog poslodavca postaje jedna od najvažnijih tema u većini kompanija. I taj trend  došao je kao odgovor na želju poslodavaca da privuku najbolje ljude sa tržišta i pretvorio se u ozbiljno takmičenje, koje nas sve održava u konstantnoj formi po pitanju benefita.

Zato je važno i kakve uslove rada, kulturu, radno okruženje i benefite poslodavac nudi zaposlenima, jer kvalitetne saradnike nije dovoljno samo privući, važno je i zadržati ih.

Trenutno prolazimo kroz veliku transformaciju unutar kompanije. Jačamo našu IT infrastrukturu i postajemo prava tehnološka kompanija. Menjamo i mnoge interne procese da bi mogli da prate sve te planirane promene. Ceo ovaj proces je vrlo kompleksan i za one koji vole izazove, koji žele da ostave trag i budu deo velikih promena mi smo u ovom trenutku, sigurna sam, poželjan poslodavac.  

Kod nas u kompaniji, pogodnosti su birali i rangirali zaposleni. Iako veliki broj naših zaposlenih već ima privatno zdravstveno osiguranje, u budućem periodu planiramo da ponudimo dodatnu zdravstvenu zaštitu u vidu sistematskih pregleda i određenih specijalističkih pregleda svim našim zaposlenima.

Pre nego što smo dobili sertifikat Family Friendly Enterprise već smo posedovali određene benefite kao što su: fleksibilno radno vreme, paketići za đake prvake i slobodan dan za njihove roditelje, brojne edukacije za naše zaposlene na različitim pozicijama i dodatne dane godišnjeg odmora na osnovu stručne spreme i godina radnog staža.

Koje benefite planirate da implementirate tokom ove godine?

Ove godine od benefita uvodimo – poklone za decu koja kreću u vrtić i slobodan dan za njihove roditelje, poklon vaučer za rođenje deteta, dodatni slobodan dan za privatne potrebe, interno regrutovanje (određene poslove nudimo prvo našim zaposlenima, u skladu sa potrebama posla), reintegraciju posle dugog izostanka. Recimo, posle porodiljskog bolovanja naše saradnice u maloprodaji moći će prva dva meseca da rade pola radnog vremena, dok će koleginice iz direkcije moći da rade online tokom tog perioda.

Mi želimo da pokažemo zaposlenima da ćemo im izaći u susret u trenucima koji su njima važni.

Ukratko, negujemo porodicu i porodične vrednosti zato što ne želimo da naši saradnici traže balans između posla i porodičnog života, već da žive život u kojem su posao i porodica bitni i neodvojivi delovi jednog sistema.

Dan u prirodi, Family day, učešće članova porodice u privremenim i povremenim poslovima Tehnomanije, karijerno savetovanje za decu zaposlenih i školske i sportske stipendije su još neki od benefita za naše zaposlene koje planiramo da implementiramo ove godine.   

Zadržavanje talenata je nesumljivo ključni pokazatelj uspeha jedne kompanije. Šta je Tehnomanija preduzela po pitanju mladih talenata?

Jedan od najopasnijih mitova o talentu jeste da je sam po sebi dovoljan za uspeh. Vera u sopstvene snage i mogućnosti i posvećen rad, ali i ljudi koji će taj talenat prepoznati, usmeriti i podržati od neprocenjive su važnosti da se talenat pretvori u izuzetnost.

Zbog toga smo mi tokom 2021. pokrenuli prvi Talent pool program – Super Star program. Izabrali smo 15 mladih ljudi, između 25 i 35 godina, zaposlenih u našoj kompaniji, sa kojima će se dodatno raditi i kojima ćemo pružiti dodatni prostor za razvoj, treninge i edukacije. Pored mogućnosti da nauče nove stvari, kroz aktivno učešće na projektima i participiranje u bitnim strateškim odlukama kompanije, mladi u okviru ovog programa imaju šansu da sami učestvuju u sopstvenom razvoju kroz odabir mentora, dodeljivanje budžeta za razvoj kojim sami raspolažu. Na taj način daje im se odgovornost i mogućnost da ostave trag u firmi i unaprede poslovanje. 

Prilikom odlučivanja glavne vodilje bili su nam talenat za određenu oblast, trud, rad i zalaganje na poslu. Mnogo mladih svakodnevno doprinosi radu kompanije, tako da ovaj program planiramo da nastavimo.

Mladi danas vide tržište rada sasvim drugačije. Šta je glavna prednost Tehnomanije u odnosu na internacionalno tržište i druge poslodavce u Srbiji?

Mladi streme ka dinamičnim pozicijama, brzim promenama, žele veće odgovornosti od samog početka i imaju izraženu potrebu za prepoznavanjem i razvojem.

Da bi kompanija bila privlačna mladom čoveku neophodno je da ima atmosferu u kojoj se različitosti prihvataju. Njima je veoma važno da osete da ih neko ceni, da u njima vidi potencijal i da im da šansu.

To je nešto što smo mi prepoznali i na šta smo dali direktan odgovor pokretanjem programa Super Star kroz koji smo im omogućili plaćene obuke i treninge, učešće na strateškim kompanijskim projektima, rad sa mentorima, redovne sastanke sa CEO-om kompanije, kao i HR-om.

Zašto je Employer Branding važan za Tehnomaniju?

Tokom prethodnih par godina naša kompanija je prošla istovremeno kroz integraciju dve kompanije, pandemiju, tehnološku revoluciju i potpunu transformaciju biznis modela. To su stvari kroz koje kompanije ne prođu čak ni pojedinačno za ceo svoj životni vek, a nas je sve to zadesilo u isto vreme. Takve okolnosti donose svakodnevne promene i zahtevaju od ljudi maksimalnu fleksibilnost. Svakako, ovakve faze u rastu i razvoju organizacije nose i puno izazova i stresa sa sobom. Baš zbog toga, mi se trudimo da upravljamo svim tim promenama i da pravovremeno reagujemo.

Jedna kampanja ili akcija ne može da donese promenu u organizaciji, i zato Tehnomanija Employer Brandingu pristupa strateški.

Employer Branding je dugoročan proces i većina rezultata vidljiva je tek nakon godinu, dve ili tri.

Rad sa zaposlenima i interni Employer Branding su naš primarni fokus, jer bez zadovoljnih zaposlenih niko neće postići dugoročne rezultate. Ono što se dešava interno komuniciramo i eksterno.

Naš cilj nije da se dopadnemo svima već da prikažemo ono što mi jesmo i omogućimo ljudima da „provire“ unutra i vide kakva nam je kultura i kako izgleda raditi kod nas. Onda će moći sami da odluče da li im je to privlačno i da li je za njih. Ono što je sigurno je da ono što su videli, čuli, pročitali o nama spolja, to će videti i kada postanu deo tima.

Negujemo pristup da slavimo naše uspehe. To se odnosi kako na projekte koji unapređuju naše poslovanje, tako i na otvaranje novih radnji. A svakog drugog petka u mesecu organizujemo PetakManiju – druženje za zaposlene na koje je  pre dolaska obavezno ostaviti sve poslovne brige i obaveze, a poneti dobro raspoloženje.

Da morate u tri reči da opišete Tehnomaniju kao poslodavca koje bi to tri reči bile?

Intenzivno, dinamično, obećavajuće.

Sagovornik: Anđela Jocić, menadžerka za kompenzacije i beneficije, Tehnomanija

Pripremili: The Employer Branding Agency

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.