Jelena Vuković2

Ljudski resursi i brend poslodavca su ključni igrači u poslovanju jedne kompanije – Bambi

Kompanija Bambi već dugo ima reputaciju uspešnog i pouzdanog poslodavca, koja je još jednom potvrđena visokom pozicijom koju je zauzela u našem istraživanju TOP 100 brendova poslodavaca Srbija 2021. godine. O postignutom uspehu, kao i o drugim temama iz oblasti ljudskih resursa, razgovarali smo sa Jelenom Vuković, HR direktorkom Bambija.

Kako komentarišete to što ste istraživanju top 100 brendova poslodavaca po mišljenju javnosti Srbije u samom vrhu liste?

Činjenica da smo u samom vrhu liste top 100 brendova poslodavca, za nas je istovremeno i čast i obaveza. Navedeno govori u prilog tome da su određene aktivnosti koje sprovodimo bile primećene i dovele do ovih rezultata, a sa druge strane, govore o tome da može i bolje i da je pred nama tek ozbiljan put u nastojanju da unapredimo svoju poziciju, učinimo naše zaposlene još ponosnijim i osiguramo da kandidati požele da se pridruže našem timu.

Da li nam možete otkriti koje EB strategije su dale najbolje rezultate? Na koji način ste ih definisali, čime ste se vodili pri tome?

HR tim Bambija je relativno mlad i nov u Bambi okruženju. Trebalo je najpre razumeti šta je to već posebno i jedinstveno u Bambiju. I svi smo negde jednoglasno rekli da je to empatija, prijateljska atmosfera i toplina koju oseti svaki član Bambi tima. Nakon toga smo sagledali šta je to što Bambiju nedostaje da bude prepoznatiji kao poslodavac i krenuli da radimo na tome. Pre svega smo se orijentisali da interno unapredimo ono do čega je našim zaposlenima stalo: prilike za razvoj, učenje, karijeru, kao i vrednovanje doprinosa svakog pojedinca. Tek potom određene elemente komuniciramo eksterno i pokušavamo da približimo realnu sliku o Bambi okruženju.

Uticaj marketinga proizvoda kompanije uglavnom utiče i na brend poslodavca u očima javnosti, kako to komentarišete? Ili obrnuto, koliko Employer branding utiče na generalni korporativni brend?

Uticaj je definitivno prisutan i obostran je. Takođe, taj uticaj nije uvek linearan. Naime, ukoliko kompanija poseduje nekoliko brendova, i ako je jedan od njih izuzetno jak, on može staviti u senku brend poslodavca. Da bi se to izbeglo, neophodno je komunicirati oba brenda: i proizvod i poslodavca, još bolje ukoliko je to na usaglašen način, vođen strateškim prioritetima i ciljevima. Time se dobija jedna celovita pozitivna slika o kompaniji, svrsi njenog poslovanja čime postaje atraktivnija za privlačenje talenata sa tržišta.

Da li vidite sektor ljudskih resursa i Employer Branding kao ključnog igrača u strateškoj orijentaciji kompanije? Koje mesto i ulogu zauzimaju u celokupnom poslovanju?

Definitivno, i ljudski resursi i EB jesu ključni igrači u poslovanju jedne kompanije. Ljudski resursi već duži niz godina igraju sve značajniju ulogu u poslovanju jedne kompanije, a EB dobija sve više na značaju, imajući u vidu sve veću potrebu da se kompanije bore za privlačenje talenata, ali i zadržavanje zaposlenih. Ljudski resursi i EB su nerazdvojive funkcije, jer svaki HR proces mora biti prožet EB perspektivom. Obe čine sastavni deo strateškog pravca kompanije i ključne su karike sa ostalim funkcijama jednog biznisa.

Bambi je od skoro deo Coca-Cola HBC grupacije, kako ide proces integracije u grupaciju što se tiče ljudi i same korporativne kulture?

Nešto više od 2 godine Bambi je član Coca-Cola HBC, i ono što je specifično u odnosu dve kompanije jeste saglasnost da se autentičnosti i posebnosti zadrže i dalje neguju. Svaka od kompanija ima svoje vrednosti u kulturi koje su jedinstvene, posebne i prepoznatljive. To ih istovremeno čini i komplementarnim kada govorimo o razmeni talenata, sinergijama kroz različite poslove i učenju i razmeni najboljih praksi. Trudimo se da na najbolji mogući način iskoristimo prednosti spajanja dve različite branše i damo prilike za dalji razvoj i ispunjenje karijernih aspiracija zaposlenih.

Interni EB je važan koliko i eksterni, stoga kako stvoriti dobru radnu atmosferu za zaposlene? Da li imate neke savete u vezi toga kako da se oni osećaju ponosnim što rade za vašu kompaniju?

Zapravo, verujem da je interni branding i značajniji od eksternog. Ako je interni branding dobar, biće i eksterni. Obrnuto, verujem, ne važi. S tim u vezi, da bi interni branding bio dobar, neophodno je da najpre razumemo vrednosti i potrebe zaposlenih, utvrdimo željeno stanje i kroz rad na prevazilaženju gap-ova učinimo da okruženje u kojoj su naši zaposleni bude njihovo željeno: inspirativno, motivišuće i svrsishodno.

Osim toga, ključno je da lideri kompanije kreiraju kulturu poverenja, empatije i kontinuiranog unapređenja na svim nivoima i na svim poljima.

Kakav je vaš stav po pitanju toga da li se u Srbiji tek razvija svest o razvijanju i ulaganju u brend poslodavca?

Svedoci smo da multinacionalne kompanije koje su prisutne u Srbiji i velike domaće kompanije godinama u nazad intenzivno rade na građenju brenda poslodavca. Međutim, ono što je očigledno jeste da danas sve kompanije moraju raditi na tome da budu i predstave sebe kao poželjno mesto za rad, kako bi privukli i zadržali talente i osigurali dugoročni rast i razvoj. Svakako, bavljenje ovom temom zavisi i od strateških prioriteta kompanije, ali i nivoa razvoja kompanije. Neke stvari i neki procesi dolaze na red posto su neki drugi postavljeni i zadovoljeni.

S obzirom na trenutnu situaciju, po vašem mišljenju, koji trendovi su sada zastupljeni u HR-u i koji će tek biti?

Pored gorućih tema kao što su Employer Branding i digitalizacija, tu su svakako i teme poput:

  • HR analitike i spospobnosti da se podaci koje HR poseduje koriste na način da daju i dublje i šire uvide (dublje u kontekstu razumevanja HR procesa i šire u kontekstu razumevanja biznisa)
  • Razumevanje novih generacija, gde najpre mislim na Z generaciju, koja će do 2025 činiti oko 28% radno angažovane populacije
  • Kontinuirani i inkluzivni pristup talent menadžmentu i performance menadžmentu. Organizacije se razvijaju ako se razvijaju timovi, a to nas automatski vodi ka potrebi da se obezbedi inkluzivan pristup u radu, a naročito u delu procesa kojima se bave ljudski resursi.

Sagovornica: Jelena Vuković, HR direktorka kompanije Bambi

Pripremili: The Employer Branding Agency

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!


 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *