U današnjem svetu poslovanja, gde je konkurencija sve veća, brendovi moraju stalno raditi na povećanju svoje vidljivosti i prepoznatljivosti. Vidljivost brenda postala je ključna komponenta uspešnog poslovanja, ali njeno merenje često predstavlja izazov. Kako možete biti sigurni da vaši napori donose rezultate? U ovom vodiču ćemo vas provesti kroz najbolje načine kako da merite vidljivost brenda i tako osigurate da vaša kompanija ostaje u prvom planu kod vaših potencijalnih i postojećih klijenata.
1. Proučavajte rast direktnog saobraćaja
Vaš program za analitiku pokazuje vam količinu direktnog saobraćaja koji dolazi na vašu karijernu stranicu. Pregledanje rasta direktnog saobraćaja tokom određenog vremenskog perioda daje vam informacije o rastu vidljivosti brenda.
Što se više ljudi seća vašeg brenda, veća je verovatnoća da će direktno ukucati njegovo ime u pretraživač (ili, šire gledano, posetiti vašu karijernu stranicu proaktivno).
Nemojte se previše fokusirati na porast ili pad relativnog dobitka saobraćaja između direktnog saobraćaja i ostalog saobraćaja. Umesto toga, uporedite količinu direktnog saobraćaja sa nekim drugim vremenskim periodom.
Pored količine, obratite pažnju i na stopu napuštanja karijerne stranice: kako sve više ljudi postaje zainteresovano za vaš brend, verovatno će provoditi više vremena sa vama, a broj trenutnih odlazaka sa karijerne stranice trebalo bi da se smanji.
2. Merite i proučavajte referral saobraćaj
Još jedan zanimljiv pokazatelj za proučavanje u vašoj analitici je količina i kvalitet referral saobraćaja. Uverite se da se referral saobraćaj konstantno povećava, ali i da je vaš saobraćaj validan i relevantan za vašu karijernu stranicu.
Reference sa penalizovanih izvora, na primer, smanjuju vaš kvalitetni skor i, iako ih posetioci ne mogu videti, oni pogoršavaju vašu vidljivost u pretrazi, što ne pomaže u povećanju vidljivosti brenda! Dakle, nemojte se izgubiti u „praznim“ metrikama, već umesto toga, istražujte i fokusirajte se na kvalitetne reference.
Ponekad su vaši zaposleni vaši najbolji predstavnici. Pokušajte da ih angažujete da postanu vaši brend ambasadori.
3. Pratite vrednost spominjanja u medijima
Besplatni mediji su sva publicitetska pokrivenost koju vaš brend dobija bez plaćenih oblika oglašavanja. Možete koristiti alate za praćenje društvenih mreža kako biste saznali kada, gde i koliko često ste pomenuti. Ako dodelite monetarne vrednosti za pomenute i angažovane objave, možete pratiti ROI vaših napora za brendiranje.
Takođe možete koristiti alate koji računaju i vizualizuju procenjenu vrednost vaših aktivnosti zaposlenih kao brend ambasadora. EMV tracker procenjuje vrednost klikova koje su objave generisale poredeći broj klikova sa cenom po kliku (CPC) oglašavanja na odgovarajućim društvenim mrežama.
4. Uporedite broj spominjanja u medijima sa konkurentima
Povećanje vidljivosti brenda je uvek trka da se unapredite, ali i da pobedite konkurenciju. Praćenje broja spominjanja u medijima u odnosu na konkurente omogućava vam da se fokusirate na različite aspekte.
Vrednost broja spominjanja u medijima vam daje uvid u to koliko je vaš brend vrednovan, diskutovan i poznat bez vaših drugih digitalnih marketinških napora.
Međutim, korisno je malo dublje analizirati ovaj broj. Nemojte se fokusirati samo na broj pominjanja, već proučite kontekst i ton u kome se vi i vaši konkurenti pominjete.
Proverite prosečan broj čitalaca različitih publikacija i procenite pouzdanost i DA referentnih sajtova. Zapamtite – kada proveravate vrednost broja spominjanja u medijima za vidljivost brenda, kvalitet i domet su važniji od kvantiteta.
5. Pratite uspeh vaših backlink-ova
Pratite stopu backlink-ova koje ste organski dobili, kao i backlink-ove koje ste pokušali da akumulirate kao deo vaše marketinške i PR strategije. Takođe možete povećati autoritet sa razmenom linkova kao drugim delom vaše backlink strategije.
Ove dve različite vrste backlink-ova vam daju različite informacije. Povećanje vaših organski dobijenih backlink-ova znači da je vaš sadržaj dobro prihvaćen i vredan, i da vaša karijerna stranica deluje kao pouzdano mesto za upućivanje.
Međutim, ako je stopa vaših backlink-ova bez ikakvog napora za sticanje istih niska, to možda znači da vas prava publika još uvek nije pronašla, pa možete imati problem sa vašom SEO ili društvenom mrežom, umesto sa načinom na koji ljudi prihvataju vaš brend.
Ali koliko ste uspešni u sticanju backlink-ova za koje ste se trudili? Ako se čini da je malo ljudi zainteresovano za saradnju sa vama, možda nudite pogrešan tip sadržaja ili vaša karijerna stranica deluje nepouzdano.
Ovo može ukazivati na probleme u vašem tržišnom pozicioniranju i nesposobnosti da jasno komunicirate vaš brend, što otežava promociju brenda.
6. Merite aktivnosti na društvenim mrežama
Društvene mreže su jedan od najboljih kanala za povećanje vidljivosti brenda.
Praćenje broja pratilaca na društvenim mrežama je jedan od najjednostavnijih načina kako da merite vidljivost brenda: što više pratilaca imate, to je bolja vaša vidljivost brenda.
Pored rasta baze pratilaca na društvenim mrežama, pratite i deljenja, lajkove i komentare. Zapamtite da često objavljujete korisne sadržaje, sa različitim tipovima sadržaja, kako biste privukli dobru angažovanost i povećali domet na društvenim mrežama.
Svi komentari povećavaju vaš domet, pa objavljujte poruke koje podstiču ljude da se uključe, kao što su pitanja za vašu publiku ili povremeni sadržaji sa dozom humora.
7. Anketa
Jedan način da izmerite vidljivost brenda je da sprovedete anketu i intervjuišete ljude. Možete postaviti upitnike na svojoj karijernoj stranici, pitajući posetioce kako su vas pronašli ili da li su čuli za vas ranije.
Takođe možete pitati svoje trenutne klijente kada su postali svesni vašeg brenda. Ali, zapamtite da ne smetate potencijalnim klijentima ili korisnicima, i da upitnici budu kratki, jednostavni i nagrađivani.
Druga vrsta ankete može biti da pitate nasumični uzorak ljudi da li su čuli za vaš brend i koje im slike vaš brend izaziva u mislima. Ovo možete učiniti putem PR agencije ili organizovanjem kampanje na društvenim mrežama, na primer.
Sprovodite istraživanje u redovnim intervalima dok zadržavate istu ciljnu grupu i geografsku lokaciju, i dobićete važne informacije o rastu svesti o vašem brendu. Ova vrsta istraživanja svesti o brendu može zahtevati najviše vremena i novca, ali ćete verovatno dobiti vrlo korisne informacije.
Ukoliko vam je potrebna pomoć oko kreiranja i sprovođenja anketa, slobodno nas kontaktirajte.
8. Popularnost pretrage
Pretražite svoj brend i brend svojih konkurenata, kao i neke druge ključne reči sa alatom za ključne reči. Ova strategija je odličan način kako da merite i pratite vidljivost brenda.
Većina programa nudi opciju pretraživanja u ograničenom vremenskom periodu, kao što je tri do šest meseci, pa sačuvajte svoje nalaze kako biste pratili rast pretraga za vaš brend tokom dužeg vremenskog perioda. Obratite pažnju na homonime i uključite tipografske greške u svoje pretrage za bolje uvide.
9. Metrike zagovaranja brenda od strane zaposlenih
Poruke koje dele zaposleni obično imaju veći domet i angažovanost nego korporativne poruke, ali merenje uspeha programa zagovaranja zaposlenih može biti komplikovano.
Ako imate softver za zagovaranje zaposlenih ili sadržajni centar sa funkcijom za zagovaranje zaposlenih, moći ćete lako da pratite uspeh programa ambasadora brenda među zaposlenima. Brend ambasadori su dobri i za brendiranje poslodavaca i za povećanje opšte vidljivosti brenda pa se postarajte da vaši zaposleni budu zadovoljni i angažovani, i oni će vam sigurno pomoći da povećate vidljivost vašeg brenda.
Merenje vidljivosti brenda nije jednostavan zadatak, ali je neophodno za dugoročni uspeh vašeg poslovanja. Primenom ovih metoda ne samo da ćete bolje razumeti svoju trenutnu poziciju, već ćete moći i da preduzmete konkretne korake ka unapređenju brend strategije i ostvarenju još boljih rezultata. Vidljivost brenda nije samo brojka—ona je odraz vaše reputacije i odnosa sa potrošačima.
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Pripremili: The Employer Branding Agency
Izvor: haiilo.com