engagement zaposlenih

Kako izmeriti engagement zaposlenih: 10 ključnih pokazatelja

Mnogi poslodavci i dalje nisu sigurni koje ključne pokazatelje učinka (KPI) engagement -a zaposlenih treba pratiti i kako izmeriti ukupnu angažovanost zaposlenih u svojim organizacijama.

Prema jednom istraživanju, 51% zaposlenih nije angažovano na radnom mestu, dok je 13% aktivno neangažovano. S obzirom na to da posledice niskog engagement -a zaposlenih mogu biti pogubne za organizacije, važno je da kompanije prate nivo engagement –a zaposlenih i usvoje nove inicijative na radnom mestu kako bi ga poboljšale.

U ovom tekstu ćemo definisati KPI-jeve engagement -a zaposlenih i podeliti neke od najboljih metrika koje vam mogu pomoći da razumete nivo engagement -a zaposlenih u vašoj organizaciji.

Šta su KPI-jevi engagement –a zaposlenih i zašto ih treba pratiti

KPI-jevi engagement -a zaposlenih su metrike koje mere nivo angažovanosti zaposlenih na radnom mestu. Oni pomažu organizacijama da razumeju trenutnu situaciju angažovanosti zaposlenih u kompaniji i pronađu mogućnosti za poboljšanje. Redovnim merenjem engagement -a zaposlenih, poslodavci mogu predvideti fluktuaciju, pronaći načine za poboljšanje produktivnosti zaposlenih ili otkriti mogućnosti za poboljšanje ukupnog employer brandinga.

Postoji mnogo različitih načina za merenje engagement -a zaposlenih, a mi ćemo pokriti neke od najpopularnijih KPI-jeva u ovom tekstu.

Sve u svemu, KPI-jevi engagement -a zaposlenih mere različite faktore iskustva zaposlenih koji direktno ili indirektno utiču na to koliko su zaposleni angažovani. Pošto svaki zaposleni ima različite potrebe, očekivanja i preferencije, ne postoji jedan najbolji način za merenje engagement -a zaposlenih. Ali, postoje određeni faktori koji su važni za većinu zaposlenih:

  • Kompenzacija i beneficije
  • Mogućnosti za rast
  • Raznolikost, jednakost i inkluzija
  • Poverenje i transparentnost na radnom mestu
  • Povratne informacije i priznanja za zaposlene
  • Odnosi sa menadžerima i kolegama

Top 10 KPI-jeva koje je potrebno pratiti

Postoji mnoštvo različitih KPI-jeva engagement –a zaposlenih, a većina organizacija se oslanja na kombinaciju više različitih metrika.

U nastavku ćemo navesti KPI-jeve za koje smatramo da su najkorisniji za praćenje.

1. Employee Net Promoter Score (eNPS)

Employee Net Promoter Score, ili eNPS, je sistem bodovanja dizajniran da pomogne poslodavcima da mere zadovoljstvo i lojalnost zaposlenih unutar svoje organizacije.

Slično kao NPS, eNPS sistem se sastoji od pitanja koje zaposlenima postavlja da ocene, na skali od nula do deset, koliko bi verovatno preporučili organizaciju kao mesto za rad.

Ocene se dele u tri kategorije:

  • Promoteri
  • Pasivni (takođe nazvani “neutralni”)
  • Kritičari

Ukupan eNPS rezultat se izračunava oduzimanjem procenta kritičara od procenta promotera. Rezultat može varirati od -100% do +100%, ističući nivoe angažovanosti u vašoj kompaniji.

2. Stopa fluktuacije zaposlenih

Stopa fluktuacije zaposlenih je mera koliko zaposlenih napušta kompaniju u određenom periodu, obično godinu dana. Izračunava se deljenjem broja zaposlenih koji su napustili kompaniju sa prosečnim brojem zaposlenih, a zatim množenjem sa 100.

Generalno, što je niži engagement, to je veća fluktuacija zaposlenih. Neangažovanost je obično posledica niskog zadovoljstva poslom, što na kraju dovodi zaposlene da traže posao drugde. Konkretno, kompanije koje aktivno angažuju zaposlene imaju 18% nižu fluktuaciju zaposlenih.

3.Vrednost zaposlenog tokom njegovog radnog veka

Vrednost zaposlenog tokom njegovog radnog veka je metrika koja meri ukupnu očekivanu vrednost doprinosa koje će zaposleni pružiti organizaciji tokom trajanja svog zaposlenja i predstavlja ukupan neto prihod koji kompanija može da očekuje od zaposlenog tokom perioda njihovog zaposlenja i koristan je mehanizam za razumevanje koliko je zaposleni zaista vredan.

Kada je vrednost životnog veka zaposlenog niska, onda je i angažovanje najverovatnije nisko.

4. Stopa izostanaka

Ovo je jedan od najlakših za praćenje i najpouzdanijih KPI engagement -a zaposlenih.

Kada zaposleni nisu angažovani na poslu, često pokušavaju da tamo provode manje vremena. Ovo doprinosi višim nivoima izostajanja sa posla.

Prema jednom izveštaju, preduzeća sa angažovanom radnom snagom imaju nižu stopu odsustva zaposlenih do 41%. S druge strane, angažovani zaposleni su „manje verovatno da će biti bolesni“. Oni koji svoj posao vide kao vredan truda ili uzbudljiv, verovatnije će biti u potpunosti uključeni u ono što rade i oduševljeni onim što rade.

5. Procena učinka

Visoko angažovani ljudi imaju tendenciju da rade bolje, što ih čini spremnijim da učestvuju u pregledima upravljanja učinkom koji dovode do većeg engagement -a.

Istraživanje Galupa pokazuje da zaposleni koji su dosledno angažovani imaju veću posvećenost kvalitetu. Stoga, evaluacije učinka obično predstavljaju odličan prikaz nivoa angažovanja zaposlenih. Kada su rezultati pregleda učinka loši, menadžeri bi trebalo da ulože dodatni napor u razumevanje razloga koji stoje iza toga i kako da dovedu nivo motivacije i engagement -a na zadovoljavajući nivo.

6. Priznanje od strane kolega

Angažovani zaposleni su skloniji društvenom priznanju i spremniji su da odaju pohvale i zahvalnost svojim kolegama.

Ako zaposleni retko učestvuju u vašem programu priznavanja zaposlenih, to je verovatno znak niske angažovanosti. Takođe, ako vaši zaposleni nisu zadovoljni koliko često dobijaju priznanje za svoj rad, veće su šanse da nisu angažovani. Prema jednom istraživanju, 65% ispitanika je reklo da bi radilo više ako bi se osećali kao da je njihov doprinos primetio menadžment.

7. Stopa učešća u anketi

Angažovani zaposleni uvek češće učestvuju u raznim inicijativama kompanije i tima, uključujući ankete. Kada su stope učešća u anketi niske, to je znak niskog engagement -a zaposlenih.

Međutim, pošto je većina anketa zaposlenih anonimna, može biti teško otkriti koji zaposleni ne učestvuju.

8. Stopa preporuka zaposlenih

82% poslodavaca je ocenilo preporuke zaposlenih iznad svih drugih izvora zapošljavanja za generisanje najboljeg povraćaja ulaganja. Stoga nije iznenađujuće što većina kompanija ima uspostavljene programe preporuka zaposlenih.

Slično bilo kojoj drugoj inicijativi na radnom mestu, angažovanje u programima upućivanja zaposlenih će biti nisko ako je ukupna angažovanost zaposlenih niska. Kada su zaposleni zadovoljni svojim poslom i poslodavcima, njima je stalo da dovedu dobre nove radnike. Ako se ne angažuju, retko će se truditi da vam pomognu u sticanju talenata. 

9. Korišćenje i angažovanje intraneta

Prema jednom izveštaju, organizacije koje su koristile društvene intranete zabeležile su povećanje zadovoljstva zaposlenih od 20% i istovetno povećanje zadržavanja osoblja od 87%. Iz ovog i mnogih drugih razloga, većina velikih organizacija danas ima intranet rešenja.

Međutim, stope korišćenja intraneta takođe mogu biti odličan alat za merenje KPI angažovanja zaposlenih. Savremeni intraneti zaposlenih mogu vam dati dragocene uvide u nivo engagement -a u vašoj organizaciji. Ako je ukupna upotreba intraneta niska, to je znak da je i ukupna angažovanost niska.

10. Zastupanje

Postoji jaka korelacija između engagement -a zaposlenih i zastupanja zaposlenih. Što znači, što su zaposleni angažovaniji, veća je verovatnoća da će delovati kao ambasadori vašeg brenda. Ako već imate program zastupanja zaposlenih u svojoj organizaciji, verovatno merite engagement svojih zaposlenih u njemu.

Kada je angažovanje nisko, to može biti znak opšte niske angažovanosti zaposlenih u organizaciji.

Najbolji način za merenje engagement-a zaposlenih

Prema jednoj anketi, samo 16% kompanija koristi tehnologiju za praćenje napretka i angažovanja zaposlenih. Iako mnogi provajderi HR tehnologija tvrde da mere KPI vezane za ljude, najbolji način za merenje engagement -a i iskustva zaposlenih je redovna distribucija anketa zaposlenih .

Većina velikih organizacija danas ima neku vrstu ankete kompanije, ali mnoge od njih ne deluju na osnovu rezultata, što dovodi do još manjeg engagement -a.

Ali zašto je to tako?

Uglavnom zato što poslodavci nisu sigurni kako da analiziraju podatke, izvuku vredne uvide iz njih i razumeju koje nove inicijative za poboljšanje da uvedu.

Srećom, napredna rešenja za ankete dolaze sa ugrađenim mehanizmima koji ne samo da prikupljaju i analiziraju podatke već daju preporuke za poboljšanje. Uz automatsku analitiku, lako predviđate probleme i identifikujete najbolje prakse za podršku i angažovanje vaših timova. Prilagođena obaveštenja vam omogućavaju da reagujete u vezi sa određenim pitanjima pre nego što se pretvore u fluktuaciju, odsustvo ili odsustvo.

Štaviše, rešenje koristi veštačku inteligenciju za kreiranje ankete koja podiže proces prikupljanja vrednih povratnih informacija, omogućavajući komunikatorima i HR profesionalcima da osmisle efikasna anketna pitanja uz pomoć generativne veštačke inteligencije.

Ukoliko vam je potrebna stručna pomoć oko sprovođenja anketa za zaposlene i sprovođenja internog employer brandinga, slobodno nas kontaktirajte.

employer branding magazin

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Pripremili: The Employer Branding Agency

Izvor: haiilo.com

Comments are closed.