HR marketing predstavlja strateški pristup privlačenju, angažovanju i zadržavanju talentovanih zaposlenih kroz promociju vrednosti rada u organizaciji. Cilj HR marketinga je stvaranje privlačne slike poslodavca (employer branding) i izgradnja pozitivnog iskustva kandidata tokom procesa zapošljavanja. To je strateški pristup zapošljavanju koji zahteva kreiranje strateške naracije o vašem brendu i stvaranje iskustava za vaše kandidate koja su u skladu sa tom naracijom.
Ali, da li se uloga marketinga u HR-u menja? Kako se borba za talente sve više pojačava, specijalistima za regrutaciju postaje sve teže da popune ključne pozicije sa najboljim talentima. Tradicionalne taktike koje su nekada davale rezultate sada pokazuju znakove opadanja efikasnosti, pa smo svedoci početnih faza transformacije marketinga u HR -u uz pomoć veštačke inteligencije. Ove tehnologije se neprekidno razvijaju, i nikada nije bilo bolje vreme da iskoristite AI u svojim naporima za regrutaciju. Organizacije širom sveta su prepoznale da je AI postala ključna za privlačenje, angažovanje i obezbeđivanje kvalifikovanih kandidata ispred konkurencije, te tako možemo govoriti o AI i HR marketing -u.
Kako AI menja HR marketing – 6 efikasnih strategija
Prenosimo vam 6 efikasnih strategija za implementaciju AI u HR marketing:
Određivanje kompenzacije
AI može rešavati izazove vezane za plate na načine koje ljudi ne mogu.
Kako? To je zbog sposobnosti AI da analizira velike količine podataka, otkriva obrasce u tim podacima i pravi predikcije na osnovu tih obrazaca. Ove sposobnosti čine AI veoma korisnim alatom za HR menadžere i profesionalce za obračun plata prilikom optimizacije paketa kompenzacije.
Određivanje pravog paketa kompenzacije za novog zaposlenog obično uključuje sledeće elemente:
- Plata
- Bonusi i provizije
- Naknade za prekovremeni rad
- Opcije na akcije
- Praznici itd.
Pravi paket takođe zavisi od iskustva zaposlenog, industrije u kojoj radite i zakona o zapošljavanju u vašoj jurisdikciji. Bez AI, teško je pratiti sve ove varijable i kreirati formulu kompenzacije koja uzima sve njih u obzir. Postoje alati za veštačku inteligenciju koji vam pomažu da osigurate da su vaši paketi kompenzacije konkurentni i atraktivni za najbolje kandidate.
Jedan primer?
Payscale-ov HR Market Analysis Data je alat koji koristi veštačku inteligenciju za pomoć organizacijama u izgradnji strategije kompenzacije na osnovu pravih podataka. Sa više od 5000 benchmarkovanih poslova i više od 250 industrija, menadžeri za zapošljavanje mogu koristiti ovaj alat za donošenje boljih odluka o kompenzaciji, što im pomaže da steknu prednost na tržištu talenata.
Preusmeravanje kandidata
Ponekad naiđete na kandidata koji ne ispunjava vaše trenutne potrebe za ulogom, ali je savršen za neku ulogu koja će uskoro biti otvorena.
Šta radite u tom slučaju? Da li ćete pustiti tu osobu da ode nadajući se da će se vratiti, ili ćete pronaći način da zadržite talenat u vašoj zajednici kako ga ne biste izgubili?
Verovatno biste izabrali drugu opciju.
Možete poboljšati iskustva kandidata koristeći AI za preusmeravanje kandidata koji nisu odgovarajući za trenutnu ulogu na druge odgovarajuće uloge. Ovo se naziva preusmeravanje kandidata i može biti ključ za optimizaciju vašeg bazena talenata. Kako AI pomaže u ovom slučaju?
Najčešći slučaj upotrebe ovde je usklađivanje veština pomoću veštačke inteligencije. ATS (sistem za praćenje kandidata) sa veštačkom inteligencijom može analizirati veštine, iskustvo i kvalifikacije kandidata, kao i zahteve različitih uloga u organizaciji.
Na ovaj način možete identifikovati potencijalne sličnosti između kandidata i alternativnih pozicija za koje bi mogli biti bolje odgovarajući.
Optimizovani oglasi za posao
AI je takođe pronašla veoma korisnu primenu u oblasti oglasa za posao uz mogućnost praćenja efikasnosti reklamnih kampanja. AI može pružiti odgovore na pitanja da li je došlo do povećanja broja prijava za posao, smanjenja troškova po prijavi ili broja poseta sajta kompanije.
Korišćenjem AI algoritama za optimizaciju vaših oglasa za posao, moći ćete da analizirate trendove, pronađete obrasce u performansama vaših oglasa i identifikujete najisplativije kanale za plasiranje tih oglasa, uz optimalno povezivanje AI i HR marketing -a.
Praćenje društvenih medija
Nije neuobičajeno da organizacije na društvenim mrežama proveravaju online prisustvo kandidata. U stvari, može se reći da je sada to i očekivano.
Kao što možete zamisliti, AI menja način na koji se prati prisustvo kandidata na društvenim mrežama. Sposobnost veštačke inteligencije da minimizira pristrasnost koja je tako česta kod ljudi omogućava praćenje društvenih medija za kandidate da bude pravednije i inkluzivnije.
Pored toga, korišćenje AI u regrutaciji može efikasno istražiti online prisustvo svakog kandidata i proceniti njihove lične osobine i kulturološko usklađivanje, bez obzira na veličinu vašeg bazena kandidata. Ovo je nešto što se ne može postići u velikim razmerama samo ljudskim naporima.
Veštačka inteligencija nesumnjivo pruža obećanje za poboljšanje vaših regrutacionih procesa i povećanje efikasnosti kroz automatizaciju. Dok istražujete različite primene veštačke inteligencije u regrutaciji o kojima smo govorili, ne smete zaboraviti osnove uspešnih strategija marketinga u HR -u.
Evo nekoliko ključnih koraka koje treba imati na umu:
- Jasno definišite svoje ciljeve.
Razmislite o tome šta želite da postignete sa svojom regrutacionom kampanjom. Da li je vaš cilj privlačenje više kandidata, poboljšanje kvaliteta prijava, smanjenje troškova zapošljavanja, ili nešto drugo? Postavljanje jasnih ciljeva pomoći će vam da efikasnije koristite AI alate.
- Po čemu se razlikujete od drugih (USP).
Koje su specifične prednosti koje vaša organizacija nudi kandidatima? Da li je to jedinstvena kultura, fleksibilni radni uslovi, ili prilike za profesionalni razvoj? Razumevanje vašeg USP-a pomoći će vam da kreirate privlačne i relevantne poruke za kandidate.
- Stavite iskustvo kandidata u centar svojih aktivnosti.
Fokusirajte se na to kako možete poboljšati iskustvo kandidata tokom celog procesa zapošljavanja. Efikasna komunikacija, pravovremeni odgovori na pitanja, i jasnoća u vezi sa očekivanjima mogu značajno poboljšati iskustvo kandidata.
- Pratite performanse svojih taktika vođenih veštačkom inteligencijom i prikupite povratne informacije od kandidata i zainteresovanih strana.
Redovno procenjivanje uspešnosti vaših AI alata i taktika, kao i traženje povratnih informacija od kandidata i drugih aktera, pomoći će vam da optimizujete svoje strategije i postignete bolje rezultate.
Primena AI u HR marketing -u značajno menja način na koji HR stručnjaci privlače i angažuju talente. Korišćenjem AI tehnologija, kompanije mogu preciznije određivati kompenzacije, preusmeravati kandidate na odgovarajuće pozicije, optimizovati oglase za posao, pratiti društvene mreže i unapređivati iskustva kandidata. AI donosi efikasnost i pravednost u regrutacionim procesima, omogućavajući organizacijama da ostanu konkurentne na tržištu talenata. Ključ uspeha leži u strateškom pristupu i konstantnom prilagođavanju taktika na osnovu jasnih ciljeva i povratnih informacija.

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Pripremili: The Employer Branding Agency
Izvor: blog.ongig.com