Većina preduzeća je svesna prednosti koje pružaju employer branding ambasadori. Čak 90% anketiranih kompanija je već započelo sa programima employer branding ambasadora ili planira da pokrene taj program. Kako se komunikacija na radnom mestu razvija, kompanije traže nove načine da se povežu sa svojim zaposlenima i pretvore ih u aktivne ambasadore brenda.
Ovo su trendovi koji će omogućiti da employer branding ambasadori oblikuju digitalno radno mesto:
1. Distribucija sadržaja koji ima smisla
Verovatno vas je do sada barem jednom iznervirao nerelevantan sadržaj kada proveravate svoje vesti na društvenim mrežama. Vaši zaposleni se takođe mogu osećati frustrirano ako delite sa njima sadržaj koji ih ne zanima. Što je još gore, neće ga deliti sa svojim mrežama.
Kada su u pitanju employer branding ambasadori, sve je u vezi sa relevantnošću. Ako želite da povežete svoje zaposlene sa svojim sadržajem i da ih angažujete u programu brend ambasadora, moraćete da ponovo razmislite o načinu na koji distribuirate svoj sadržaj interno. Ključno je osigurati da svaki zaposleni dobije pravi sadržaj u pravo vreme, dok se pod pravim sadržajem misli na sadržaj koji je relevantan za njihovu stručnost, interesovanja i ulogu u kompaniji. Razmislite o tome: vaši zaposleni su vaša publika broj 1. Kako trgovci strateški osmišljavaju svoju komunikacionu strategiju tako da pravi sadržaj dopre do prave ciljne publike, moraćete da se pobrinete da svoje zaposlene povežete sa pravim informacijama. To je jedini način na koji ćete podstaći usvajanje i aktivirati svoje zaposlene kao ambasadore brenda. Sve više preduzeća koristi taktiku marketinga sadržaja za svoj program employer branding ambasadora i ovaj trend će nastaviti da raste u 2024.
Da li je vaša kompanija lansirala novi proizvod ili novu reklamnu kampanju? Uverite se da su vaši zaposleni u toku. Iako je organski domet teže otkriti nego ikad, zaposleni će želeti da dele sadržaj koji čini da njihov poslodavac (i, samim tim, oni) izgledaju dobro.
2. Era employer branding ambasadora 2.0
Kada je u pitanju izgradnja poverenja u brend, morate da uključite svoje zaposlene. Kao što je poznato, potrošači više veruju porukama koje dele ljudi nego korporativnim porukama koje se dele preko naloga na društvenim mrežama brendova. Vaši zaposleni su vaši najbolji ambasadori, oni su ti koji vam mogu pomoći da se povežete sa svojim klijentima. Drugim rečima, vaša tajna za razvoj vašeg poslovanja je zastupanje zaposlenih. Međutim, pokretanje programa employer branding ambasadora na vašem radnom mestu nije dovoljno. Da biste stekli poverenje, moraćete da pravilno zastupate zaposlene. To ne znači tražiti od zaposlenih da dele sadržaje u vezi sa kompanijom na društvenim medijima. Koliko preduzeća još uvek šalje e-poštom link do svoje najnovije objave na blogu svojim zaposlenima i traži od njih da je podele sa ličnim mrežama? Nažalost, dosta. Dobra vest je da se stvari menjaju: sve više kompanija pomera svoj trenutni pristup employer branding ambasadora ka modelu employer branding ambasadora 2.0 i očekuje se da će ovaj trend biti jedan od glavnih trendova employer branding ambasadora u 2024.
Dakle, šta su employer branding ambasadori 2.0? Jednostavno rečeno, employer branding ambasadori 2.0 se odnosi na osnaživanje zaposlenih. Sa employer branding ambasadorima 2.0, ne zahtevate od svojih zaposlenih da dele linkove sa svojim ličnim mrežama niti tražite od njih da dele istu korporativnu poruku koju je kreirao vaš tim za digitalni marketing. Ovaj pristup nema nikakve veze sa employer branding ambasadorima, zove se spam! Kao što je opisao Stjuart Džons, osnivač InSource Talenta, „izgleda da je problem sa employer branding ambasadorima 1.0 to što je previše usredsređen na poslodavce. Posao kontroliše razgovor, a zaposleni jednostavno postaje mehanizam za distribuciju na drugom nivou“ dok „employer branding ambasadori 2.0 funkcioniše jer je model usredsređen na zaposlene“.
Kada prihvatite employer branding ambasadore 2.0, motivišete svoje zaposlene da dele bilo koji sadržaj koji smatraju zanimljivim, bilo da je ovaj sadržaj povezan sa vašim brendom ili njihovom stručnošću, i podstičete ih da personalizuju svoje postove. Ideja koja stoji iza employer branding ambasadora 2.0 je da podrži napore za lični brend vaših zaposlenih.
3. Porast sadržaja koji generišu zaposleni (EGC)
Employer branding ambasadori 2.0 uključuje sadržaj koji generišu zaposleni. Ako želite da vaša korporativna komunikacija bude autentična, morate da ohrabrite svoje zaposlene da počnu da kreiraju sopstveni sadržaj. Nisu svi vaši zaposleni isti: neki od vaših zaposlenih mogu se osećati prijatno kada pišu postove na blogu, dok drugi možda više vole da prave video zapise ili da počnu sa podcastingom. Najvažnije je da podržite svoje zaposlene pomažući im da steknu veštine koje žele da razviju, a da biste to uradili, moraćete da vodite odgovarajuće programe obuke koji uključuju radionice, vebinare ili onlajn obuku. Imajte na umu da sadržaj koji kreiraju vaši zaposleni ne mora biti savršen sa tehničke tačke gledišta sve dok je ovaj sadržaj autentičan. Na primer, zaposleni mogu da naprave kratke video zapise sa svojim pametnim telefonima da pokažu kako je raditi u vašoj kompaniji. Prema Robu Liju, osnivaču Relative Links-a, sadržaj koji generišu zaposleni je odličan način da svoj program zastupanja zaposlenih podignete na viši nivo: „sa pametnim telefonom u svačijem džepu, sadržaj koji generišu zaposleni je dostižan za svaki brend koji vodi program sopstvenog zastupanja. Dva ključa za postizanje uspeha su obuka vašeg osoblja da uoči trenutke koji bi mogli da postanu priča na društvenim medijima, a zatim ih obučiti da snime tu priču u digitalnom formatu koji se može deliti.”
Ukoliko vaša kompanija ima blog o karijeri kompanije, možete zatražiti pomoć svojih zaposlenih da kreiraju sadržaj koji bi se mogao objaviti. Objava na blogu zaposlenog prikazuje ličnost tog zaposlenog, istovremeno naglašavajući korporativnu kulturu koja ceni svoje ljude. Objave na blogu su takođe odličan način da se novi zaposleni upoznaju sa kompanijom i kupcima. Odgovarajući na nekoliko pitanja na intervjuu o svom poslu, hobijima i motivacijama, novi zaposleni može ohrabriti osobe koje traže posao sa sličnim interesovanjima da se prijave.
Program employer branding ambasadora – benefiti
Programi employer branding ambasadora donose vredne prednosti kako organizacijama, tako i zaposlenima. Oni poboljšavaju brendiranje poslodavca, privlače vrhunske talente, podstiču angažovanje zaposlenih i promovišu profesionalni rast. Uključujući najbolje prakse vodećih poslodavaca širom sveta i neke od ovih neverovatnih koraka, organizacije mogu da maksimiziraju potencijal svojih programa employer branding ambasadora, stvarajući pozitivan uticaj na njihove napore u zapošljavanju, stope zadržavanja zaposlenih i ukupnu reputaciju brenda na tržištu. Ovi programi donose koristi kako kompanijama, tako i njihovim zaposlenima.
Benefiti za kompaniju
Uspostavljanjem programa employer branding ambasadora, organizacije mogu uživati u nekoliko prednosti. Prvo, poboljšava napore za employer branding. Kroz ambasadore brenda, pozitivan imidž i jedinstveni aspekti radnog iskustva organizacije se pojačavaju, privlačeći talente koji su u skladu sa vrednostima i kulturom kompanije. Ovaj širi domet i pozitivna percepcija takođe mogu dovesti do većeg broja talenata i boljih rezultata zapošljavanja. Na primer, prema jednom istraživanju, program emloyer branding ambasadora može „proširiti vaš organski doseg za 200% i povećati profitabilnost za 23%“.
Benefiti za zaposlene
Učešće kao employer branding ambasadora nudi brojne pogodnosti i zaposlenima. Prvo, pruža mogućnosti za razvoj veština. Ambasadori mogu unaprediti svoje veštine javnog govora, umrežavanja i komunikacije, doprinoseći njihovom profesionalnom rastu i potencijalnom napredovanju u karijeri. Pored toga, zaposleni izabrani za ambasadore brenda često doživljavaju povećanu vidljivost i prepoznatljivost unutar organizacije. Ovo priznanje pokazuje njihovu stručnost i posvećenost, otvarajući vrata novim mogućnostima i napredovanju.
Zapamtite, uspešni programi employer branding ambasadora zahtevaju stalnu posvećenost, komunikaciju i ulaganja od organizacija. Naročito sada, u padu zapošljavanja i teškoj ekonomskoj klimi, koristeći moć svojih zaposlenih kao zagovornika brenda, organizacije mogu zaista da se razlikuju i izgrade jak employer branding u glavama potencijalnih kandidata i sadašnjih zaposlenih.
Dakle, da li ste spremni da osnažite svoje zaposlene?
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Pripremili The Employer Branding Agency
Izvor: haiilo.com & bluivygroup.com