produktivnost zaposlenih

Produktivnost zaposlenih – 10 strategija za njeno povećanje

Kako poboljšati produktivnost zaposlenih? Ovo je učestalo pitanje na koje svaki poslodavac pokušava da odgovori. Pošto su ljudi najvrednija imovina svake organizacije, kompanije uvek moraju da traže načine da osposobe svoje ljude i učine ih uspešnijim u onome što rade.

U prethodnih nekoliko godina, videli smo velike promene u načinu na koji kompanije rade i upravljaju svojim ljudima. Od velike ere ostavke do rekordno visokog nivoa angažovanja, rad na daljinu je potpuno poremetio tržište talenata. Ali kako možemo da obezbedimo visoku produktivnost zaposlenih uprkos ovim promenama? Ovaj članak će pokriti konačnu listu najboljih praksi produktivnosti zaposlenih koje rade za svaku organizaciju.

Poboljšajte transparentnost i organizacionu usklađenost

Jedan od najvećih razloga za slab učinak na radnom mestu je potreba za većom transparentnošću i organizacionom usklađenošću između timova. Ako vaši zaposleni ne znaju koje su osnovne vrednosti, misija i vizija vaše kompanije, ne mogu zajedno da rade na postizanju istih ciljeva. Ipak, mnoga preduzeća imaju prostora za napredak u ovoj oblasti. Prema istraživanju IBM-a, 72% zaposlenih ne razume u potpunosti strategiju svoje kompanije, a 58% zaposlenih želi da imaju bolji uvid u sledeće korake kompanije. Štaviše, statistika timskog rada navodi da 97% radnika i poslodavaca veruje da nedostatak usklađenosti tima utiče na uspeh zadatka ili projekta.

Šta možete da uradite?

Uložite više resursa u svoju strategiju interne komunikacije. Razmislite o primeni internog biltena ili podkasta da biste saopštili trenutno stanje vaše kompanije i pomogli zaposlenima da razumeju kuda vaša kompanija ide. Ako organizujete vebinar ili podkast za svoje zaposlene, pozovite svog generalnog direktora i druge lidere da govore i uvek dozvolite svojim zaposlenima da se pridruže razgovoru.

Postavite jasne ciljeve i očekivanja

Postavljanje jasnih individualnih ciljeva i zadataka je ključno za poboljšanje produktivnosti vaših zaposlenih. Kada definišete viziju i misiju vaše kompanije, menadžeri moraju da ih usklade sa pojedinačnim KPI-ovima. Nažalost, jedno istraživanje je pokazalo da 95% zaposlenih ne razume u potpunosti ciljeve kompanije ili šta se od njih očekuje da postignu ove ciljeve.

 Šta možete da uradite?

Kada vaši zaposleni shvate opšte poslovne ciljeve vaše kompanije, osnažite ih da definišu sopstvene KPI. Ovo je odličan način da podstaknete inovacije na radnom mestu i probudite kreativnost vaših zaposlenih. Čak i ako je ovom procesu potrebno više iteracija na početku, vaši zaposleni će uskoro biti nezavisniji.

Fokusirajte se na iskustvo zaposlenih da biste poboljšali angažman i produktivnost zaposlenih

Veća angažovanost zaposlenih obično rezultira većom produktivnošću zaposlenih. Ali da biste poboljšali angažovanje zaposlenih, prvo morate da razumete faktore koji oblikuju iskustvo zaposlenih na radnom mestu. Dok neki zaposleni mogu biti uglavnom vođeni platama, drugi mogu biti više vođeni drugim beneficijama, mogućnostima napredovanja u karijeri, fleksibilnošću rada, pozitivnom kulturom radnog mesta ili drugim faktorima.

 Šta možete da uradite?

Najbolji način da definišete šta motiviše vaše zaposlene je da ih direktno pitate. Razmislite o sprovođenju ankete o angažovanju zaposlenih u celoj kompaniji pre nego što pokušate da pogodite kako da poboljšate radno iskustvo svojih zaposlenih.

Obezbedite stalne povratne informacije

Zaposleni koji redovno dobijaju povratne informacije od svojih menadžera češće preuzimaju inicijativu na poslu, bolji su saradnici i više brinu o poslu. Naravno, oni imaju veći nivo produktivnosti. Ako ne svakodnevno, povratne informacije bi trebalo da se dešavaju svake nedelje. U idealnom slučaju, menadžeri bi trebalo da daju povratne informacije tokom sastanaka jedan na jedan.

Šta možete da uradite?

Osim što obezbeđujete redovne povratne informacije odozgo nadole, trebalo bi da podstičete i povratne informacije odozdo prema gore. Iako se to nekima od vaših menadžera možda neće dopasti, ovo je najbolji način da poboljšaju svoje liderske veštine i izgrade bolje odnose sa svojim timovima.

Programom priznanja do povećanja produktivnosti zaposlenih

Iskazivanje zahvalnosti svojim radnicima je jedan od najboljih načina da poboljšate produktivnost zaposlenih i efikasnost na poslu. Međutim, bez formalnog programa priznavanja, zaposleni imaju tendenciju da zaborave da se zahvale. Napravite određeni interni kanal gde zaposleni mogu da se zahvale jedni drugima. Uverite se da su razlozi za priznanje u skladu sa krajnjim poslovnim ciljevima vaše kompanije. Štaviše, učinite to što je moguće transparentnijim kako bi svi razumeli kakve radnje i ponašanja se žele u vašoj kompaniji.

Šta možete da uradite?

Iako su mnogi ljudi motivisani novčanim nagradama, program nenovčanog priznavanja možete učiniti smislenim. Na primer, ponudite nagradu kao što je razgovor sa vašim izvršnim direktorom, slobodan dan ili mogućnost da donirate novac dobrotvornim organizacijama po izboru zaposlenih.

Omogućite svojim liderima da postanu bolji menadžeri

Menadžeri imaju direktan uticaj na produktivnost svojih zaposlenih. Ključni nalazi nedavnih istraživanja ukazuju na to da odnos između menadžera i zaposlenih utiče na učinak i produktivnost zaposlenih. Pozitivan odnos sa menadžerom je usko povezan sa povećanom motivacijom, angažovanjem i učinkom. Međutim, poslodavci su odgovorni da svojim liderima omoguće da postanu dobri menadžeri. Osim pružanja odgovarajućih mogućnosti za obuku, oni moraju osigurati odgovarajuću tehnologiju na radnom mjestu.

Šta možete da uradite?

Menadžeri bi trebalo da lako i u svakom trenutku izmere puls i nivo angažovanja svog tima. Odeljenja za ljudske resurse treba da rade u saradnji sa menadžerima kako bi kreirali ankete i distribuirali ih na mesečnoj ili tromesečnoj osnovi. Razmotrite najnoviju, modernu tehnologiju za ankete zaposlenih. Uverite se da odaberete alatku prilagođenu mobilnim uređajima da biste dobili više odgovora i da nikada ne morate da isključujete svoje zaposlene na prvoj liniji. U idealnom slučaju, rezultati ankete treba da budu u obliku praktičnih preporuka za poboljšanje kako bi menadžeri tačno znali na čemu treba da rade.

Povećajte saradnju zaposlenih (bez previše sastanaka) kako biste povećali produktivnost zaposlenih

Timska i međufunkcionalna saradnja su neophodni za poboljšanje produktivnosti zaposlenih. Većina posla danas se obavlja u saradnji između odeljenja. Međutim, saradnja je postala teža sa pojavom udaljenog i hibridnog rada. Prema istraživanju, 86% zaposlenih i rukovodilaca navodi nedostatak saradnje ili neefikasnu komunikaciju za greške na radnom mestu. Da bi sarađivali i ostali produktivni bez sedenja satima na sastancima, udaljeni zaposleni moraju da nauče kako da rade i komuniciraju asinhrono. Trebalo bi da imaju određene virtuelne prostore i kanale za komunikaciju i saradnju.

 Šta možete da uradite?

Ako ste organizacija na daljinu, razmislite o organizovanju ličnih KBR-ova (Kvartalni poslovni pregledi) za timove koji rade zajedno. Iako virtuelna komunikacija može biti dovoljna da se posao obavi, uvek je dobra ideja da se timovi lično sastanu.

Eliminišite preopterećenost informacijama

Preopterećenost informacijama je jedna od najvećih ubica produktivnosti na radnom mestu. Previše kompanija još uvek nije svesno ovog izazova i teže da svakom zaposlenom pruži svaku informaciju. Umesto toga, informacije bi trebalo da budu personalizovanije na osnovu radnih funkcija zaposlenih, jezika, lokacija, interesovanja, vremenskih zona i drugih kriterijuma. Kao što očekujemo od naših omiljenih platformi društvenih medija. Jedno istraživanje je pokazalo da 76% zaposlenih smatra da preopterećenost informacijama doprinosi njihovom svakodnevnom stresu. Još 35% je reklo da ovo preopterećenje ima štetan uticaj na njihov radni učinak, dok 30% otkriva da utiče na njihovo ukupno zadovoljstvo poslom.

Šta možete da uradite?

Ako se borite da sadržaj vaše kompanije učinite relevantnijim i privlačnijim, razmislite o implementaciji društvenog intraneta. Ova rešenja slična društvenim medijima su dizajnirana da poboljšaju internu čitalačku publiku i povećaju angažovanje zaposlenih na radnom mestu. Oni služe kao digitalni dom i centar sveobuhvatnog sadržaja za svakog zaposlenog, što im olakšava pronalaženje kritičnih informacija u sekundi.

Poboljšajte onboarding

Uključivanje zaposlenih je prva dodirna tačka na putu karijere vaših zaposlenih u vašoj organizaciji. I to može doprineti ili pokvariti uspeh vaših zaposlenih. Istraživanje Brandon Hall grupe otkrilo je da organizacije sa snažnim procesom onboardinga poboljšavaju zadržavanje novih radnika za 82% i produktivnost za preko 70%. Dakle, strukturirani procesi onboardinga zaposlenih su kritični za omogućavanje vašim novim radnicima da postanu produktivniji u budućnosti. Možete da kreirate video zapise za obuku, vodiče za uključivanje, određene kanale za uključivanje i slične resurse kako biste pomogli svojim zaposlenima da počnu.

Šta možete da uradite?

Ako ste udaljena kompanija, razmislite o organizovanju nasumičnih razgovora jedan na jedan sa novim zaposlenima. Spojite ih sa radnicima sa više staža i pomozite im da probiju led. Ovo je odličan način da novopridošlice počnu da grade odnose sa kolegama, što obično dovodi do viših stopa zadržavanja zaposlenih.

Integrišite tehničku grupu svog radnog mesta

Prema istraživanju, zaposleni u SAD se menjaju u proseku kroz 13 aplikacija 30 puta dnevno, prema izveštaju Asaninog indeksa anatomije rada za 2021. Više od jedne četvrtine radnika anketiranih u izveštaju reklo je da prelazak sa jedne radne aplikacije na drugu čini da propuštaju radnje i poruke. A 26% zaposlenih reklo je da ih preopterećenost aplikacija čini manje efikasnim na poslu. Dakle, integrisana tehnologija na radnom mestu je važna za poboljšanje produktivnosti zaposlenih. Dobro integrisana tehnologija komunikacije i saradnje takođe smanjuje preopterećenje informacijama.

Šta možete da uradite?

Kada birate alate za komunikaciju i saradnju za svoju organizaciju, uverite se da oni dobro „razgovaraju“ jedni sa drugima. Na primer, vaš softver za internu komunikaciju treba da vam omogući da distribuirate sadržaj na različite komunikacione kanale koje vaša kompanija koristi. Štaviše, trebalo bi da bude integrisan sa drugom tehnologijom koju vaši zaposleni koriste svakodnevno (kao što su Google Workspace i Microsoft 365).

employer branding magazin

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Pripremili The Employer Branding Agency

Izvor: haiilo.com

Comments are closed.