dm

dm drogerie markt – sinonim autentičnog Employer Brandinga

Kompanija dm drogerie markt već dugi niz godina zauzima vodeću poziciju na listi Top 100 Employer Brands Srbija. Zahvaljujući posvećenom pristupu brizi o zaposlenima, koji je temelj poslovne filozofije, ovaj drogerijski lanac postao je sinonim za autentičan Employer Branding. Više o tome nam otkriva Maja Petrović Kolaković, Resorna menadžerka ljudskih resursa za dm Srbiju i Severnu Makedoniju.

Čestitamo na osvajanju trećeg mesta u istraživanju Top 100 Employer Brands Srbija! Kako biste opisali ključne elemente koji su doprineli ovoj prestižnoj poziciji?

Hvala na čestitkama! U svim našim aktivnostima i inicijativama čovek je u fokusu, kao suština našeg ukupnog poslovanja, te verujem da smo se upravo takvim delovanjem pozicionirali kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji. Kroz rast kompanije, našim zaposlenima pružamo brojne prilike za dalji lični i profesionalni razvoj i gradimo zajedničke uspehe na koje smo veoma ponosni. Drago nam je da je ovakva poslovna filozofija prepoznata i nagrađena u javnosti, što nam je ujedno dodatni podstrek da i ubuduće nastavimo da delujemo u ovom pravcu.

Kako dm drogerie markt uspeva održati snažan Employer Brand u industriji i privući visoko kvalifikovane talente?

U današnjem vremenu, kvalifikovani kandidati imaju mogućnost da pažljivo biraju poslodavca koji najbolje odgovara njihovim potrebama. U tom kontekstu, dm se ponosi što je jedan od prvih izbora za mnoge talente. Naša posvećenost održivosti, odgovornom poslovanju i korporativnoj društvenoj odgovornosti privlači ljude koji se identifikuju sa ovim vrednostima i žele biti deo organizacije koja ima pozitivan uticaj na svet. Transparentnost u pogledu naših poslovnih praksi, zaštite životne sredine i socijalnih pitanja, doprinosi izgradnji poverenja i reputacije među potencijalnim kandidatima. Redovna komunikacija naše poslovne filozofije i vrednosti putem internih i eksternih kanala ističe našu angažovanost. Pomoću priča naših zaposlenih, projekata korporativne društvene odgovornosti i transparentne komunikacije, privlačimo talentovane ljude koji dele naše vrednosti i žele da budu deo naše priče.

U ovogodišnjem istraživanju je dm drogerie markt zadržao prvo mesto u industriji Lepote i nege već treću godinu zaredom. Koje strategije ste primenili kako biste prevazišli izazove specifične za vašu industriju i istakli se kao lider u Employer Brandingu?

dm drogerie markt predstavlja kompaniju koja pruža širok spektar mogućnosti za lični i profesionalni razvoj zaposlenih. Kroz našu dm Akademiju i raznovrsne programe obuke, stvorili smo okruženje u kojem naši zaposleni mogu sticati nove veštine, unapređivati svoje kompetencije i napredovati u svojoj karijeri. Smatramo da je ulaganje u razvoj naših zaposlenih ključni faktor koji pokazuje našu posvećenost njihovom uspehu, ali takođe nam omogućava da privučemo i zadržimo visoko motivisane i ambiciozne talente. Pored toga, u dm-u negujemo radnu kulturu koja promoviše timski rad, inkluzivnost, otvorenu komunikaciju i podršku među zaposlenima. Stvaramo okruženje u kom se svaki pojedinac oseća važno, podržano i cenjeno. Verujemo da ovakva radna kultura privlači talente koji žele da budu deo jednog harmoničnog tima i da sarađuju sa drugima na postizanju zajedničkih ciljeva

Kako vaša kompanija podstiče inovacije i kreativnost među zaposlenima, što bi moglo biti ključno u izgradnji snažnog Employer Branda?

Naša kompanija neguje zdravo radno okruženje u kojem se ceni sloboda izražavanja i u kojem se podržavaju inicijative i ideje zaposlenih na svim nivoima organizacije. Uz primenu projektnog pristupa, pružamo našim zaposlenima priliku da se suoče sa izazovima, istražuju nove ideje i eksperimentišu sa različitim pristupima. Ovaj pristup podstiče saradnju i timski rad, stvarajući podsticajno okruženje za razmenu znanja i iskustava. Podrška naših zaposlenih u ovom smislu je od velike važnosti, s obzirom da jedna kvalitetna ideja može biti polazna tačka za bezbroj novih inovacija koja će doneti pozitivne promene u našem poslovanju.

Održavanje pozitivnog radnog okruženja ključno je za privlačenje i zadržavanje top talenata. Kako dm drogerie markt gradi podržavajuću radnu kulturu?

Izgradnja pozitivnog radnog okruženja i zadržavanje talenata na duže staze su ključni procesi za uspeh organizacije. U dm-u, već od samog početka, postavljamo osnovu za održavanje kvalitetnih odnosa unutar tima kroz otvorenu komunikaciju, poštovanje i poverenje. Jedan od naših prioriteta je osluškivanje želja i potreba naših zaposlenih, te organizacija različitih programa za njihov lični i profesionalni razvoj. Kroz ove inicijative, pružamo prilagođenu podršku i mogućnosti za rast svakog pojedinca unutar organizacije. Na primer, u sklopu naše inicijative „Mesec zdravlja“, sproveli smo brojne aktivnosti koje su se fokusirale na unapređivanje fizičkog, mentalnog i socijalnog zdravlja naših zaposlenih. Ovo je podstaklo i motivisalo zaposlene da usvoje zdravije navike i da donose svesne odluke za svoje zdravlje. Na taj način, nastojimo stvoriti okruženje u kojem se zaposleni osećaju podržanim, motivisanim i inspirisanim, što dugoročno doprinosi njihovom zadovoljstvu i povezanosti sa kompanijom.

Kroz koje programe razvoja zaposlenih dm drogerie markt podržava lični i profesionalni rast svojih zaposlenih?

U našoj organizaciji kontinuirano sprovodimo obuke i treninge kako bismo zaposlenima pružili nova znanja i veštine relevantne za njihove uloge. Programi obuhvataju širok spektar tema, uključujući komunikaciju, vođenje tima, upravljanje vremenom, međuljudske veštine, tehnološke veštine i mnoge druge. Pored toga, razvili smo internu e-learning platformu koja omogućava zaposlenima da uče i stiču nova znanja u svoje vreme i prema svom rasporedu. Redovni individualni razgovori između zaposlenih i njihovih rukovodilaca takođe su ključni deo našeg pristupa razvoju. Ovi razgovori omogućavaju povratne informacije o radu zaposlenih kao i identifikaciju oblasti za lični i profesionalni napredak. Jedan poseban program obuke koji želimo da istaknemo je naša dm Akademija. Kroz ovo školovanje koje traje godinu dana, zaposleni stiču zvanje Drogerista i specijalizovano znanje iz drogerijskog asortimana. Ovo im omogućava da svoje stručno znanje primene u savetovanju i radu sa našim kupcima.

Možete li podeliti neke konkretne primere inicijativa ili projekata koje ste sproveli kako biste poboljšali angažman zaposlenih i doprineli izgradnji pozitivnog Employer Branda?

Naša kompanija sprovodi različite inicijative koje doprinose angažovanosti zaposlenih i njihovoj povezanosti sa kompanijom. Jedna od tih inicijativa je pomenuti ,,Mesec zdravlja”, međunarodni projekat koji se sprovodi u svim našim dm zemljama. Kroz brojne aktivnosti, ovaj projekat ima za cilj da podstakne svest o značaju svih aspekata zdravlja kod naših zaposlenih. Takođe, naša organizacija s ponosom sprovodi projekat ,,Zasadi drvo”, koji predstavlja najveću akciju pošumljavanja u Srbiji. Uvek imamo veliki broj volontera među našim zaposlenima koji rado učestvuju u ovom projektu. Svojim učešćem, ne samo da unapređuju svet oko nas, već osećaju zadovoljstvo i ponos zbog svog doprinosa našem društveno odgovornom poslovanju. Kroz sve ove aktivnosti, naša kompanija neguje kulturu angažovanosti zaposlenih i njihovu povezanost sa kompanijom, stvarajući okruženje koje motiviše i inspiriše naše zaposlene.

Kako dm drogerie markt planira proširiti i unaprediti svoje Employer Branding napore u budućnosti, s obzirom na dinamično okruženje rada i promene u očekivanjima zaposlenih?

Naše jezgro Employer Brandinga čine naši zaposleni, kupci i saradnici, kao i transparentno i odgovorno poslovanje. Ove vrednosti će nas i dalje voditi, te ćemo težiti širokoj ponudi obuka i benefita za naše zaposlene, unapređenju procesa u skladu s tržišnim trendovima i, naravno, dobrobiti zajednice koja je važan deo našeg poslovanja. Kao i do sada, nastojaćemo opravdati poverenje zajednice koja nas iznova bira među najpoželjnijim poslodavcima i motiviše nas na još veće i hrabrije poduhvate.

Sagovornik: Maja Petrović Kolaković, resorna menadžerka ljudskih resursa za dm Srbiju i Severnu Makedoniju

Pripremili: The Employer Branding Agency

employer branding magazin

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Comments are closed.