U današnjem digitalnom okruženju, uspostavljanje snažnog i privlačnog employer brandinga je od suštinskog značaja za privlačenje i zadržavanje najboljih talenata, kao i za izdvajanje na konkurentnom tržištu.
Pošto employer branding obuhvata sve što kompanija radi, bilo namerno ili ne, da bi promovisala svoj jedinstveni identitet kao poslodavac prema trenutnim i potencijalnim zaposlenima, tako je employer branding postao ključni faktor u privlačenju i zadržavanju najboljih talenata. Prema istraživanju koje je sproveo LinkedIn, 77% kandidata smatra da je reputacija kompanije važna, dok 80% lidera u oblasti ljudskih resursa tvrdi da employer branding ima uticaj na njihov proces regrutovanja.
Međutim, promenljiva priroda rada i sve veća očekivanja kandidata i zaposlenih postavljaju jedinstvene izazove za efektivno brendiranje, pa na scenu stupaju moćni AI alati u oblasti ljudskih resursa.
Korišćenjem mogućnosti generativnih AI algoritama, možete transformisati napore vaše kompanije u brendiranju i stvoriti trajan uticaj na vaše zaposlene i na svet.
AI u HR-u
AI alati su skratili vreme obuke, ublažili brige oko procesa selekcije, komunikacije sa kandidatima i praćenja, što vam omogućava da se fokusirate na kreativnije zadatke, dok automatizacija preuzima manje zanimljive zadatke. Istovremeno, AI može unaprediti vaše napore za izgradnju boljeg employer brandinga.
AI se može koristiti za poboljšanje različitih aspekata brendiranja, od employer brandinga do interne komunikacije. Iskorišćavanjem potencijala veštačke inteligencije, možete izgraditi identitet brenda vaše kompanije i uspostaviti privlačan narativ koji rezonuje sa vašom publikom. Stoga, rezultat je da efikasno brendiranje ima pozitivan uticaj na potencijalne kandidate, kao i na spoljni svet.
Dobro brendiranje reflektuje se pozitivno na druge. Slika koju kompanija projektuje u javnosti može se preoblikovati korišćenjem AI alata. Društvo za upravljanje ljudskim resursima izveštava da je 88% kompanija širom sveta već koristilo AI u employer branding-u u svojim HR praksama, čak i pre pandemije COVID-19. Ova tehnologija je posebno korisna za regrutaciju i selekciju talenata, a može takođe poboljšati employer branding kako bi privukla nove talente.
AI priručnik za bolji employer branding
Zamislite trogodišnju kompaniju na prepunom startup tržištu koja je želela da obnovi svoj brend i uspostavi snažnu reputaciju nakon najnovijih razvoja u AI. Počeli su da eksperimentišu sa ovim alatima kako bi transformisali svoj pristup.
Korišćenjem generativnih AI algoritama, ova kompanija je razvila personalizovane i privlačne poruke za employer branding. Ove poruke komuniciraju misiju, viziju i vrednosti organizacije, izražavaju posvećenost rastu i razvoju zaposlenih, ističu kulturu i radno okruženje, dele priče o uspehu i svedočenja zaposlenih i jasnije prikazuju uticaj kompanije u zajednici.
Kompanija je koristila AI za kreiranje angažovanih i informativnih internih komunikacija koje su podsticale osećaj jedinstva među zaposlenima. Istovremeno, organizacija je koristila generativni AI za kreiranje personalizovanih oglasa za posao koji bi privukli pažnju potencijalnih kandidata. Analizom velike količine podataka, generativni AI algoritmi su proizvodili privlačne narative koji bi rezonovali sa ciljnim grupama talenata. Ovaj pristup im je omogućio da prilagode svoje poruke za brendiranje poslodavca različitim demografskim grupama i povećaju šanse za privlačenje odgovarajućih kandidata.
Pored toga, HR odeljenje je uvelo novi sistem preporuka kako bi privuklo više talenata uz pomoć zadovoljnih zaposlenih unutar kompanije. Kao rezultat, ova kompanija je zabeležila porast kvalifikovanih kandidata, poboljšano iskustvo kandidata i povećano angažovanje zaposlenih. Njihovo inovativno korišćenje AI alata unapredilo je reputaciju brenda, postavljajući ih kao naprednog i poželjnog poslodavca u industriji.
Usvajanje takvih alata može pomoći vašem poslovanju na dva načina. Prvo, pozicionira vašu kompaniju kao mesto gde ljudi žele da rade. Drugo, uspostavlja reputaciju kao kompanija sa najboljim ljudima koji rade za nju.
Intenzivirajte privlačenje kandidata pomoću AI-a
Na današnjem tržištu koje je usmereno na kandidate, pružanje izuzetnog iskustva kandidata je od presudnog značaja. Istraživanja pokazuju da su kandidati koji imaju pozitivno iskustvo skloniji da prihvate ponude za posao, preporuče druge i čak postanu kupci.
Konkretno, u nedavnom istraživanju, 49% tražilaca posla je potvrdilo da su odbili ponudu za posao zbog nepovoljnog iskustva sa potencijalnim poslodavcem. Način na koji profesionalci u oblasti ljudskih resursa upravljaju komunikacijom između kandidata može poboljšati ili narušiti reputaciju vašeg brenda.
AI alati mogu transformisati čitav proces zapošljavanja obraćajući pažnju na stvaranje dobrog odnosa sa onima koji se prijavljuju za posao u vašoj organizaciji. Ishod postizanja toga može biti veoma koristan za vašu kompaniju.
Kroz chatbotove i virtuelne asistente koje pokreće generativni AI, kandidati mogu dobiti personalizovane odgovore na svoja pitanja, relevantne informacije o kompaniji i poziciji, pa čak i smernice tokom procesa prijave.
Ovaj nivo personalizovanog angažmana ne samo da poboljšava iskustvo kandidata, već i pokazuje posvećenost vaše kompanije pružanju neprekidnog i prilagođenog putovanja.
AI algoritmi mogu analizirati vrednosti, misiju i kulturu vaše kompanije kako bi generisali interne komunikacije koje rezoniraju sa zaposlenima. Od biltena za zaposlene do postova na internim društvenim mrežama, generativni AI može vam pomoći da kreirate privlačan sadržaj koji privlači pažnju i podstiče angažovanje.
Brendiranje poslodavca jednako je reputacija
Kao stručnjak za ljudske resurse, trebalo bi da smatrate reputaciju brenda i brendiranje poslodavca jednim celom. Njihovi parametri se preklapaju i zajedno stvaraju celinu koja utiče i na unutrašnje i na spoljašnje okruženje kompanije. AI alati mogu vam pomoći tokom ovog procesa, ali ljudska intervencija će uvek biti presudna kada je u pitanju brendiranje.
Poslovanje se pokreće kroz svoje ljude. Stoga, dobrodošli su vaši ljudi, pomozite im da postanu deo vaše kulture, pružite povratne informacije onima koji su odbijeni i držite oči usmerene ka pozitivnom ishodu.
Uvođenje employer brandinga vođenog AI-om
Employer branding se odnosi na reputaciju kompanije kao poslodavca i njenu sposobnost da privuče i zadrži najbolje talente. U današnjem konkurentnom tržištu rada, imati snažan employer branding je ključno za kompanije koje žele da privuku kvalitetne kandidate. Tu nastupa AI. Sa svojom sposobnošću da analizira ogromne količine podataka i pruži uvide, AI može pomoći kompanijama da razviju ciljaniju i efikasniju strategiju employer brandinga.
Jedan način na koji funkcioniše employer branding vođen AI-om je analiza povratnih informacija zaposlenih i podataka o sentimentu kako bi se razumelo šta motiviše zaposlene i šta najviše cene u svom radnom okruženju. Ove informacije se zatim mogu koristiti za razvoj autentičnog employer brandinga koji rezonuje sa potencijalnim kandidatima.
Analiza podataka za bolji employer branding
Jedna od ključnih prednosti AI-a u employer brandingu je njegova izuzetna sposobnost analize ogromnih količina podataka. Korišćenjem naprednih AI algoritama, kompanije mogu dobiti vredne uvide u različite aspekte svojih regrutacionih procesa, kao što su pronalaženje kandidata, selekcija i odabir. Štaviše, AI može pružiti duboke uvide u nivoe angažovanosti zaposlenih, omogućavajući kompanijama da identifikuju oblasti za poboljšanje i unaprede ukupnu kulturu kompanije. Ove sveobuhvatne informacije se zatim mogu koristiti za donošenje odluka na osnovu podataka o tome kako poboljšati i optimizovati strategije employer brandinga, privlačeći i zadržavajući najbolje talente u industriji.
Pored toga, AI može efikasno detektovati potencijalne probleme sa zadržavanjem analizirajući obrasce i trendove u ponašanju zaposlenih, omogućavajući kompanijama da preduzmu proaktivne mere za rešavanje bilo kakvih problema i osiguraju motivisanu i zadovoljnu radnu snagu. Sa AI-om kao moćnim alatom, preduzeća mogu samouvereno navigirati složenostima employer brandinga i pozicionirati se kao poželjni poslodavci na konkurentnom tržištu talenata.
Integracija društvenih medija i portala za zapošljavanje sa AI-om
Sa porastom društvenih medija, kompanije sada mogu dosegnuti širi spektar kandidata putem platformi kao što su LinkedIn, Facebook i Twitter. Međutim, upravljanje brojnim objavama poslova i odgovorima na ovim platformama može biti dugotrajan posao za regrutere. Tu AI dolazi do izražaja, automatizujući proces objavljivanja poslova i odgovaranja na upite kandidata. AI takođe može analizirati korisničke podatke sa društvenih medija i portala za zapošljavanje kako bi identifikovao najefikasnije platforme za dosezanje potencijalnih kandidata.
Izazovi i mogućnosti za employer branding i AI
Dok AI u employer branding-u nudi mnoge prednosti, on takođe predstavlja izazove koje kompanije moraju rešiti. Jedna od glavnih briga je potencijalna pristrasnost u skupovima podataka koje koristi AI, što bi moglo rezultirati diskriminatornim praksama zapošljavanja. Da bi se borili protiv ovog problema, kompanije moraju osigurati raznovrsne i inkluzivne skupove podataka za obuku AI algoritama. Pored toga, transparentnost i komunikacija oko upotrebe AI-a u procesima regrutacije su ključni za izgradnju poverenja kod kandidata.
S druge strane, postoje i prilike za kompanije da se istaknu u svom employer brandingu kroz upotrebu AI-a. Prihvatanje tehnologije i njeno prikazivanje kao dela kulture kompanije može privući tehnološki napredne kandidate i pozicionirati kompaniju kao inovativnog poslodavca. Kompanije takođe mogu koristiti AI za isticanje svojih vrednosti, kulture i jedinstvenih iskustava zaposlenih, stvarajući autentičniji i privlačniji employer branding.
Uz AI u employer branding-u, organizacije sada imaju pristup dubokim uvidima za analizu i predviđanje trendova i tako bolje usklađuju rad-radnik-radno mesto slagalicu. Percepcija employer brandinga i nivoi angažovanosti zaposlenih su povezani. Employer branding nije samo ono što organizacija tvrdi da jeste i što teži da bude. Umesto toga, brend je definisan načinom na koji organizacija funkcioniše svakog dana.
AI omogućava timovima i pojedincima da komuniciraju, sarađuju i kooperiraju bolje kroz alate u realnom vremenu, digitalne alate koji prevazilaze izazove udaljenosti, vremenskih zona i različitosti. Ovo poboljšava radno iskustvo uopšte i omogućava organizaciji da održi obećanje brenda svojim zaposlenima.
Izgradnja brenda koji je agilan i spreman za transformaciju takođe pruža zaposlenima uverenje da su u organizaciji koja ne samo da može držati korak sa promenama već i predvoditi promene. To podstiče kod svakog zaposlenog osećaj ponosa u radu koji obavljaju i širu sliku čiji su deo.
Uz AI, strategije employer brandinga mogu postati više od planova, politika i promocije – mogu postati stubovi na kojima počiva identitet organizacije. Sa AI koja postaje sve dostupnija i primenljivija, logično je integrisati je u brendiranje organizacije.
Na kraju krajeva, živimo u vremenima kada AI i njihovi ljudski saradnici mogu biti zaposleni da rade ka zajedničkim ciljevima i omogućiti ljudima i tehnologiji da sarađuju, da unaprede cilj brenda i da zajedno napreduju.
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Pripremili: The Employer Branding Agency
Izvori: spiceworks.com & tacitbase.com & resources.workable.com