wellness strategije

Wellness strategije za zaposlene

Efektivne wellness strategije za dobrobit zaposlenih uvek su u fokusu iskusnih HR profesionalaca. Izazov implementacije ovih strategija postao je još veći jer se mnogi poslodavci suočavaju sa tenzijom između zahteva za povratkom u kancelariju i zaposlenih koji su se vezali za ideju da rad od kuće predstavlja trajnu promenu u načinu na koji posao treba da se obavlja.

Kako poslodavci sada sprovode wellness strategije u ovoj novoj eri? Koji su trenutni trendovi ulaganja kada su u pitanju wellness strategije? Koji faktori su najvažniji prilikom donošenja odluka? Kako poslodavci procenjuju pružaoce usluga za dobrobit?

U ovom tekstu, istražićemo kako poslodavci prilagođavaju svoje wellness strategije u ovoj novoj eri, koji su trenutni trendovi u ulaganjima u wellness programe, i koje faktore treba uzeti u obzir prilikom donošenja odluka i odabira dobavljača usluga za dobrobit.

Mentalno zdravlje u centru pažnje

Prošle godine, prema jednom istraživanju, beneficije za mentalno i finansijsko blagostanje bile su najpopularnija rešenja za poslodavce. Dodaje se da je finansijsko blagostanje sada ustupilo mesto mentalnom zdravlju, pri čemu organizacije primenjuju “holistički i fleksibilan” pristup pružanju beneficija u ovoj oblasti.

Većina kompanija koje su obuhvaćene u istraživanju navode da povećavaju ulaganja u sledeće specifične oblasti (procenti se odnose na procenat kompanija koje ulažu više u 2024. godini):

  • Mentalno zdravlje (91%)
  • Telemedicina (66%)
  • Računi za troškove životnog stila (65%)
  • Upravljanje stresom/otpornost (55%)
  • Svesnost/meditacija (52%)

Ove brojke pokazuju da su organizacije koje ne povećavaju ulaganja u ove oblasti u manjini – a kada su u pitanju beneficije za mentalno zdravlje, ta manjina je vrlo mala.

Beneficije za mentalno zdravlje igraju važnu ulogu u poboljšanju produktivnosti, zadovoljstva i opšteg blagostanja, navodi se u izveštaju. One su posebno važne u svetlu dugotrajnih posledica pandemije.

Veštačka inteligencija stupa na scenu

Alati veštačke inteligencije (AI) imaju uticaj svuda – i verovali ili ne, oni igraju ulogu čak i u kreiranju wellness strategije.

Kako, pitate?

Izveštaj se osvrće na istraživanje kompanije Oracle koje je otkrilo da bi neverovatnih 68% ljudi radije razgovaralo o stresu i anksioznosti na poslu sa robotom nego sa svojim menadžerom. Pored toga, Oracle istraživanje je otkrilo da bi 80% ljudi barem bilo otvoreno za ideju da imaju robota kao savetnika ili terapeuta.

Takođe, navodi se da AI alati za terapiju povećavaju dostupnost podrške za mentalno zdravlje tako što:

  • Pružaju okruženje bez osude
  • Nude neutralan prostor
  • Pružaju podršku 24/7
  • Pojednostavljuju proces dobijanja tretmana za mentalno zdravlje
  • Održavaju korisnike odgovornima, na primer, pružanjem redovnih podsetnika i sugestija.

Koje wellness strategije su u opadanju?

Izveštaj takođe opisuje oblasti u kojima ispitanici navode da planiraju manje ulaganja umesto više prilikom implementacije wellness strategije.

Te oblasti uključuju sledeće (procenti predstavljaju poslodavce koji će manje ulagati u ove oblasti):

  • Fitness časovi na licu mesta (59%)
  • Biometrijski pregledi (46%)
  • Besplatna zdrava hrana/zalihe u kuhinjama (41%)
  • Sajmovi zdravlja (33%)
  • Fitness časovi na zahtev (32%)

Koji kriterijumi najviše utiču na odluke?

Nije iznenađujuće što su rastući troškovi beneficija bili najznačajniji faktor u donošenju odluka o beneficijama, s tim da je 86% ispitanika navelo troškove kao važan faktor.

Ostali veliki faktori koji utiču na odluke uključuju:

  • Kreiranje konkurentnog plana beneficija (64%)
  • Usaglašavanje interesa poslodavca i zaposlenih (54%)
  • Merenje povrata investicije od promena u beneficijama (44%)
  • Makroekonomski uslovi (41%)
  • Različitost, jednakost i inkluzija (39%)

Kako se biraju dobavljači?

U istraživanju su ispitanici upitani i koji kriterijumi su imali najveću ulogu prilikom odabira dobavljača beneficija za wellness.

Evo najistaknutijih faktora (procenat označava ispitanike koji su rekli da je kriterijum bio ključan):

  • Cena (89%)
  • Fleksibilnost i prilagodljivost (59%)
  • Usluge za korisnike (50%)
  • Izveštavanje i merenje (41%)
  • Inovacija i tehnologija (29%)
  • Pristupačnost i inkluzivnost (22%)
  • Stručnost u oblasti (12%)

Preporuke za poslodavce

Na kraju, izveštaj je preporučio sledeće najbolje prakse:

  • Investirajte u nagrade i podsticaje za programe wellnessa
  • Odaberite programe koji pružaju redovne i kontinuirane podsticaje
  • Ponudite periodične stipendije za troškove vezane za wellness, kao što je postavljanje naloga za troškove života za zaposlene
  • Uključite opcije koje su povoljne za budžet, kao što su priznanja za zaposlene, plaćeni odmor i promotivni materijal kompanije.

Sa sve većim fokusom na mentalno zdravlje, organizacije prepoznaju važnost pružanja podrške koja ide izvan tradicionalnih beneficija. Investicije u mentalno zdravlje, telemedicinu i upravljanje stresom dominiraju strategijama dobrobiti, dok se resursi za fitness časove i biometrijske preglede smanjuju. Veštačka inteligencija se ističe kao značajan alat u wellness strategijama, nudeći neprekidnu, neutralnu i fleksibilnu podršku za mentalno zdravlje, što je dobrodošla promena u savremenom radnom okruženju.

Troškovi i fleksibilnost ostaju ključni faktori u donošenju odluka o wellness benefitima, dok se kriterijumi kao što su cena i kvalitet usluge ističu prilikom odabira dobavljača. U svetlu ovih izazova, poslodavci se preporučuje da ulažu u kontinuirane i inovativne programe wellnessa, koji uključuju nagrade, periodične stipendije i opcije povoljne za budžet.

Ove strategije imaju za cilj da unaprede opšte blagostanje zaposlenih, što je presudno za održavanje produktivnosti i zadovoljstva na poslu, kao i za dugoročni uspeh organizacija u dinamičnom poslovnom okruženju.

employer branding magazin

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Pripremili: The Employer Branding Agency

Izvor: hrmorning.com

Comments are closed.