Efektivne wellness strategije za dobrobit zaposlenih uvek su u fokusu iskusnih HR profesionalaca. Izazov implementacije ovih strategija postao je još veći jer se mnogi poslodavci suočavaju sa tenzijom između zahteva za povratkom u kancelariju i zaposlenih koji su se vezali za ideju da rad od kuće predstavlja trajnu promenu u načinu na koji posao treba da se obavlja.
Kako poslodavci sada sprovode wellness strategije u ovoj novoj eri? Koji su trenutni trendovi ulaganja kada su u pitanju wellness strategije? Koji faktori su najvažniji prilikom donošenja odluka? Kako poslodavci procenjuju pružaoce usluga za dobrobit?
U ovom tekstu, istražićemo kako poslodavci prilagođavaju svoje wellness strategije u ovoj novoj eri, koji su trenutni trendovi u ulaganjima u wellness programe, i koje faktore treba uzeti u obzir prilikom donošenja odluka i odabira dobavljača usluga za dobrobit.
Mentalno zdravlje u centru pažnje
Prošle godine, prema jednom istraživanju, beneficije za mentalno i finansijsko blagostanje bile su najpopularnija rešenja za poslodavce. Dodaje se da je finansijsko blagostanje sada ustupilo mesto mentalnom zdravlju, pri čemu organizacije primenjuju “holistički i fleksibilan” pristup pružanju beneficija u ovoj oblasti.
Većina kompanija koje su obuhvaćene u istraživanju navode da povećavaju ulaganja u sledeće specifične oblasti (procenti se odnose na procenat kompanija koje ulažu više u 2024. godini):
- Mentalno zdravlje (91%)
- Telemedicina (66%)
- Računi za troškove životnog stila (65%)
- Upravljanje stresom/otpornost (55%)
- Svesnost/meditacija (52%)
Ove brojke pokazuju da su organizacije koje ne povećavaju ulaganja u ove oblasti u manjini – a kada su u pitanju beneficije za mentalno zdravlje, ta manjina je vrlo mala.
Beneficije za mentalno zdravlje igraju važnu ulogu u poboljšanju produktivnosti, zadovoljstva i opšteg blagostanja, navodi se u izveštaju. One su posebno važne u svetlu dugotrajnih posledica pandemije.
Veštačka inteligencija stupa na scenu
Alati veštačke inteligencije (AI) imaju uticaj svuda – i verovali ili ne, oni igraju ulogu čak i u kreiranju wellness strategije.
Kako, pitate?
Izveštaj se osvrće na istraživanje kompanije Oracle koje je otkrilo da bi neverovatnih 68% ljudi radije razgovaralo o stresu i anksioznosti na poslu sa robotom nego sa svojim menadžerom. Pored toga, Oracle istraživanje je otkrilo da bi 80% ljudi barem bilo otvoreno za ideju da imaju robota kao savetnika ili terapeuta.
Takođe, navodi se da AI alati za terapiju povećavaju dostupnost podrške za mentalno zdravlje tako što:
- Pružaju okruženje bez osude
- Nude neutralan prostor
- Pružaju podršku 24/7
- Pojednostavljuju proces dobijanja tretmana za mentalno zdravlje
- Održavaju korisnike odgovornima, na primer, pružanjem redovnih podsetnika i sugestija.
Koje wellness strategije su u opadanju?
Izveštaj takođe opisuje oblasti u kojima ispitanici navode da planiraju manje ulaganja umesto više prilikom implementacije wellness strategije.
Te oblasti uključuju sledeće (procenti predstavljaju poslodavce koji će manje ulagati u ove oblasti):
- Fitness časovi na licu mesta (59%)
- Biometrijski pregledi (46%)
- Besplatna zdrava hrana/zalihe u kuhinjama (41%)
- Sajmovi zdravlja (33%)
- Fitness časovi na zahtev (32%)
Koji kriterijumi najviše utiču na odluke?
Nije iznenađujuće što su rastući troškovi beneficija bili najznačajniji faktor u donošenju odluka o beneficijama, s tim da je 86% ispitanika navelo troškove kao važan faktor.
Ostali veliki faktori koji utiču na odluke uključuju:
- Kreiranje konkurentnog plana beneficija (64%)
- Usaglašavanje interesa poslodavca i zaposlenih (54%)
- Merenje povrata investicije od promena u beneficijama (44%)
- Makroekonomski uslovi (41%)
- Različitost, jednakost i inkluzija (39%)
Kako se biraju dobavljači?
U istraživanju su ispitanici upitani i koji kriterijumi su imali najveću ulogu prilikom odabira dobavljača beneficija za wellness.
Evo najistaknutijih faktora (procenat označava ispitanike koji su rekli da je kriterijum bio ključan):
- Cena (89%)
- Fleksibilnost i prilagodljivost (59%)
- Usluge za korisnike (50%)
- Izveštavanje i merenje (41%)
- Inovacija i tehnologija (29%)
- Pristupačnost i inkluzivnost (22%)
- Stručnost u oblasti (12%)
Preporuke za poslodavce
Na kraju, izveštaj je preporučio sledeće najbolje prakse:
- Investirajte u nagrade i podsticaje za programe wellnessa
- Odaberite programe koji pružaju redovne i kontinuirane podsticaje
- Ponudite periodične stipendije za troškove vezane za wellness, kao što je postavljanje naloga za troškove života za zaposlene
- Uključite opcije koje su povoljne za budžet, kao što su priznanja za zaposlene, plaćeni odmor i promotivni materijal kompanije.
Sa sve većim fokusom na mentalno zdravlje, organizacije prepoznaju važnost pružanja podrške koja ide izvan tradicionalnih beneficija. Investicije u mentalno zdravlje, telemedicinu i upravljanje stresom dominiraju strategijama dobrobiti, dok se resursi za fitness časove i biometrijske preglede smanjuju. Veštačka inteligencija se ističe kao značajan alat u wellness strategijama, nudeći neprekidnu, neutralnu i fleksibilnu podršku za mentalno zdravlje, što je dobrodošla promena u savremenom radnom okruženju.
Troškovi i fleksibilnost ostaju ključni faktori u donošenju odluka o wellness benefitima, dok se kriterijumi kao što su cena i kvalitet usluge ističu prilikom odabira dobavljača. U svetlu ovih izazova, poslodavci se preporučuje da ulažu u kontinuirane i inovativne programe wellnessa, koji uključuju nagrade, periodične stipendije i opcije povoljne za budžet.
Ove strategije imaju za cilj da unaprede opšte blagostanje zaposlenih, što je presudno za održavanje produktivnosti i zadovoljstva na poslu, kao i za dugoročni uspeh organizacija u dinamičnom poslovnom okruženju.
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!
Pripremili: The Employer Branding Agency
Izvor: hrmorning.com