Milenko Ršumović

Kompanija Mozzart najbolji brend poslodavca u industriji igara na sreću

Kontinuirani profesionalni razvoj zaposlenih koji su najveći kapital kompanije, kao i brojne inovacije i projekti koji se sprovode doprineli su da kompanija Mozzart bude proglašena za najbolji brend poslodavca u industriji igara na sreću. O razvoju kompanije, ali i budućim planovima govori Milenko Ršumović, direktor HR sektora u kompaniji Mozzart.

Čestitamo Mozzartu na osvajanju prvog mesta za najbolji brend poslodavca u industriji igara na sreću! Kako biste opisali ključne faktore koji su doprineli ovom prestižnom priznanju?

Svedoci smo velikih promena u društvu i na globalnom tržištu rada, od neverovatnog razvoja novih tehnologija, veštačke inteligencije, pa do pojave potpuno novih poslova i zanimanja. Takav tempo i dinamika promena je dovela do toga da se, osim samih kompanija, menjaju i očekivanja zaposlenih koji u tim kompanijama rade. Nešto što se pre pet ili više godina nije podrazumevalo, u međuvremenu je postalo standardno očekivanje zaposlenih. Kompanije koje zaposlene zaista tretiraju kao svoj najveći kapital ta očekivanja ispunjavaju pretvarajući ih u standardne uslove rada. Potrebama zaposlenih u kompaniji oduvek pristupamo upravo tako, kao mogućnostima koje im pripadaju, a ne kao benefitima koje uvodimo da bismo privukli kandidate u oglasima za posao. Pored toga, prednosti rada u našoj kompaniji se temelje na izuzetno dinamičnoj industriji u kojoj poslujemo, što otvara mogućnost da zaposleni rade na vrlo kreativnim projektima koji zahtevaju saradnju više multidisciplinarnih timova, gde svako ima priliku da se iskaže i pokaže svoje znanje, stručnost, talenat, inovativnost, budući da u svom radnom okruženju podstičemo inicijativu, kreativnost i inovativnost u idejama. Pritom, ogroman broj projekata od početka do kraja razvijamo in-house što zaposlenima pruža priliku da sagledaju svoj napredak i rezultate rada. Ujedno, radeći na takvim projektima, na kojima nisu usmereni samo na posao definisan radnim mestom na kom se nalaze, zaposleni na višem nivou mogu da upoznaju biznis kojim se kompanija bavi. Na kraju, ali ništa manje bitno, napomenuo bih da je zaposlenima važno što kompanija zna da prepozna, ceni i vrednuje takav rad i doprinos zaposlenih razvoju poslovanja.

Industrija igara na sreću donosi svoje specifične izazove. Kako Mozzart privlači i zadržava talente u ovom dinamičnom sektoru?

Zahvaljujući viziji, znanju, idejama, posvećenosti, veri u tim – što su vrednosti koje Mozzart neguje od samog osnivanja – tokom prethodnih skoro 25 godina postali smo ne samo lider u jugoistočnoj Evropi, već i prvi izbor mnogih kandidata na tržištu rada, posebno u industriji igara na sreću. Reputacija domaće internacionalne kompanije koja je svoje poslovanje razvila čak do Afrike ili prve domaće kompanije sa prestižnim certifikatom Top Employer je ono što talente privlači da konkurišu za naše otvorene pozicije, a ono što ih kasnije zadržava kao naše zaposlene je očigledno dobitna kombinacija karakteristika našeg radnog okruženja. Zaposlenima je važno – osim što to danas zahteva i samo tržište rada – da konstantno uče, usavršavaju se i da imaju priliku da svoje znanje i pokažu, da napreduju na više pozicije, a Mozzart im sve to omogućava. Uporedo, naši zaposleni osećaju da su njihove potrebe važne, jer o njihovom opštem dobru brinemo kreiranjem i primenom brojnih vrsta programa i inicijativa kojim obezbeđujemo da se svaki zaposleni oseća dobro. Tu spadaju razni programi, od fleksibilnih modaliteta rada i 38-časovne radne nedelje na koju smo vrlo ponosni,  preko zdravstvene zaštite zaposlenih, raznih inicijativa koje promovišu zdravlje i značaj preventivnih pregleda, do programa posvećenih zdravim navikama, značaju bavljenja fizičkom aktivnošću i rekreacijom, ali i onih za podršku roditeljstvu.

Kako Mozzart podržava kontinuirani profesionalni razvoj svojih zaposlenih, posebno uzimajući u obzir specifičnosti industrije igara na sreću?

Možemo slobodno reći da smo kao kompanija strateški opredeljeni za obuku i razvoj zaposlenih i da to podržavamo kroz razne programe. Obuka uključuje programe koji omogućavaju zaposlenima da nauče i savladaju znanja i veštine kako bi adekvatno i efikasno obavljali zadatke na svom radnom mestu. Razvojni programi su kompleksniji i širi, usmereni na buduće performanse zaposlenih, odnosno okrenuti kao budućnosti, a ne poboljšanju trenutnih performansi. Ovo posebno ističemo jer je još jedan pokazatelj koliko naša kompanija želi da ulaže u talente, na osnovu tog ulaganja kreirajući dodatnu vrednost i za samo kompaniju i za zaposlenog. Naši zaposleni imaju brojne mogućnosti za razvoj kroz razne vrste internih i eksternih obuka, dodatnih stručnih usavršavanja, učenje putem e-platformi, posete stručnim seminarima, konferencijama, prilagođenim razvojnim planovima, mentorskim programima. U Mozzartu postoji i razvijen mentorski sistem koji prepoznaje najkvalitetnije zaposlene kao mentore, odnosno one koji umeju da detektuju talente i budu uključeni u proces stvaranja budućih lidera, a naposletku i stvaranje sopstvenih naslednika u tom procesu.

Inovacije su ključne u industriji igara na sreću. Kako Mozzart podstiče kreativnost među zaposlenima i prilagođava se brzim promenama u ovoj industriji?

Verujemo da najbolji u našim redovima nisu oni koji se uklapaju u postojeću kulturu, već oni koji je unapređuju, zbog čega zaposlenima na svim nivoima pružamo podršku da razmišljaju i ponašaju se kao preduzetnici. Negovanjem kulture otvorene komunikacije i slobodne razmene ideja, pružanjem prostora za samostalno pronalaženje rešenja, resursa i uputstava za inoviranje, omogućavamo zaposlenima da istražuju nove poslovne prilike, unapređuju svoje znanje i učestvuju u zanimljivim i izazovnim projektima koje sami osmišljavaju. Redovno organizujemo radionice posvećene svim važnim aspektima inoviranja, na kojima zaposlene podstičemo da inoviraju i „snabdevamo” znanjima i veštinama potrebnim za to. Organizujemo takmičenja za najbolje rešenje izazova u različitim segmentima poslovanja, a nedavno smo uveli i metodologiju Desing Sprint, za brzo rešavanje specifičnih izazova od strane manjih timova ljudi sa različitim veštinama. Podršku preduzetništvu i dobrim idejama pokazali smo i osnivanjem Univerzuma, programa podrške razvoju inovacione delatnosti, sa fokusom na startap timove koji imaju gotov MVP i pripremaju se za izlazak na tržište. Rad sa potpuno posvećenim mentorima i usko prilagođene edukacije su deo aktivnosti po kojima se program izdvaja.

Kako se Mozzart nosi s pitanjima odgovornog poslovanja u industriji igara na sreću i kako ova inicijativa doprinosi njihovoj reputaciji kao poslodavca?

Od samog osnivanja kompanije društvena odgovornost je duboko utkana u sve poslovne procese, u svaki segment poslovanja. Ona je postala deo poslovne strategije – povezuje odgovornost prema društvu i životnoj sredini sa finansijskim uspehom. Sve projekte sami osmišljavamo i realizujemo, što je pokazatelj iskrene posvećenosti kompanije da se bavi humanitarnim radom i pomogne zajednici u kojoj posluje. Početkom 2023. godine osnovana je i Fondacija Mozzart koja je nastavila putem društveno odgovornog rada kompanije i realizacije projekata koji su postali zaštitni znak naše kompanije. Poput završene akcije „Sto terena za jednu igru” u okviru koje smo za osam godina obnovili 100 igrališta u 52 grada širom Srbije. Nakon ovog uspešnog projekta počeli smo sa akcijom „Fudbal je više od igre” u okviru koje se u potpunosti grade novi mini-pič tereni u čast fudbalskih asova. Osim ulaganja u sport, bavimo se svim oblastima. Samo tokom prošle godine sprovedene su brojne akcije pomoći zdravstvenom sistemu Srbije, organizovali smo zdravstveni karavan fondacije koji je obišao 40 gradova i urađeno je više od 5.500 besplatnih pregleda, renovirane su ustanove, donirana vredna oprema i vozila… Ulagali smo i u ekologiju i podsticali građane da zajedno štedimo struju u okviru nagradnog takmičenja „Struju štedi, da humanist više vredi” koje je organizovano drugu godinu zaredom, čistili smo Drinu i Potpećko jezero, ali i pomogli brojne kulturne ustanove i humanitarna udruženja. Jer sve je lepše kada se gleda srcem, kao što i kaže naš slogan. Jedno je sigurno, i u ovoj godini nastavićemo istim putem da širimo humanost.

Mozzart je postao prepoznatljiv brend poslodavca. Kako održavate visok nivo angažovanosti zaposlenih i njihovo zadovoljstvo?

Prijatno radno okruženje, osećaj pripadnosti i poštovanja, mogućnosti za profesionalan, ali i lični rast, kao i brojni programi za opšte dobro zaposlenih kojem teže sve ozbiljne kompanije direktno stvaraju osećaj zadovoljstva zaposlenih.

Kao lider u industriji igara na sreću, kako Mozzart planira da unapredi svoj Employer Branding u budućnosti i zadrži prvo mesto u Top 100 brendova poslodavaca?

Tajna uspešne Employer Branding strategije je u autentičnom predstavljanju javnosti kako je to raditi u određenoj kompaniji, a „autentično” je oduvek Mozzartov zaštitni znak, pa ćemo taj pristup koristiti i u budućem razvoju našeg brenda poslodavca.

employer branding magazin

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Pripremili: The Employer Branding Agency

Sagovornik: Milenko Ršumović, direktor HR sektora u kompaniji Mozzart

Photo: Mozzart

Comments are closed.