Banca Intesa je ostvarila impresivan uspeh kao najbolje plasirana banka u istraživanju Top 100 brendova poslodavaca Srbije. Kako biste opisali ključne inicijative ili strategije koje su doprinele ovoj visokoj poziciji?
Kao što našu tržišnu reputaciju jača stalna zapitanost kako bolje možemo razumeti i još kvalitetnije podržati klijente, tako poverenje zaposlenih i sliku o sebi kao poslodavcu gradimo kroz sistemsko posvećivanje pitanjima njihovog razvoja, zadovoljstva i motivisanosti na radnom mestu. U tom smislu, zaposlenima pružamo fleksibilno radno okruženje i mogućnost profesionalnog razvoja, uz kontinuirano unapređivanje benefita kojima jačamo wellbeing koncept i work-life balans. Uz sve to, i sama prilika da budu deo vodeće banke na tržištu, rade u dinamičnom i razvijenom korporativnom sistemu i budu na izvoru globalnog znanja, najboljih praksi i svetskih trendova budući da smo deo internacionalne bankarske grupacije Intesa Sanpaolo – podiže interesovanje kako iskusnih stručnjaka, tako i ambicioznih mladih ljudi da karijeru počnu i nastave kod nas. Kao poslodavac nastojimo da njihov trud i proaktivnost nagradimo u svakoj prilici, a na njihovu lojalnost odgovorimo brigom o svemu što im znači i podrškom da se razvijaju u smeru kom požele.
Kako Banca Intesa podržava kontinuirani profesionalni razvoj svojih zaposlenih? Koje su ključne inicijative ili programi usmereni ka unapređenju veština i karijernom rastu?
Primenjujemo veoma ambiciozan i sveobuhvatan model kompetencija, orijentisan na ekspertizu, biznis i ljude, što znači da kontinuirano i jednako posvećeno ulažemo u rast i napredak sve tri noseće oblasti poslovanja. Budućim zaposlenima počinjemo da se bavimo od trenutka njihovog upoznavanja sa Banca Intesa brendom. Kroz regrutacioni proces, zajedno sa kandidatima mapiramo interesovanja, ambicije, oblasti za koje su predisponirani i one u kojima ima prostora za njihov dalji razvoj. U okviru onboarding procesa, tokom prvih šest meseci u izabranom timu, novi zaposleni mogu računati na punu razvojnu podršku iskusnih stručnjaka i mentora, dok su im kroz tailor made programe kreirani personalizovani razvojni planovi, sa fokusom na lične ciljeve.
Kursevi dostupni na dve e-learning platforme i različiti re-skilling i up-skilling programi osnažuju sve naše ljude, bez obzira na trenutno mesto i staž u banci, za vertikalno, horizontalno i lateralno napredovanje. Specijalizovane akademije im daju priliku da jačaju ekspertske veštine i znanja, dok innovation inicijativama podstičemo njihovu kreativnost i kapacitete da predvode promene u poslovanju, nižu uspehe i postavljaju trendove. Recimo, naš Magnifica Excelence program za savetnike za Magnifica segment affluent klijenata, primer je treninga za zaposlene u poslovnoj mreži, koji im omogućava da uz pregovaranje i prodaju unapređuju i druge „meke“ veštine, kao što je upravljanje vremenom i komunikacija sa timom. Tu su i još ambiciozniji, jednogodišnji ili duži programi poput Future Leaders i BIB DNA programa, kojima podržavamo razvoj liderskih i menadžerskih sposobnosti zaposlenih, kao što su donošenje strateških odluka i kvalitetnije upravljanje timom.
Raznolikost i inkluzivnost postaju ključne vrednosti u modernim radnim okruženjima. Kako se Banka Intesa angažuje u promovisanju ovih vrednosti i kako se to odražava na njen Employer Brand?
Inkluzivnost je još jedna od važnih vrednosti na kojima se temelji naša interna kultura. Banca Intesa tim čini preko 3.000 ljudi, koji tu kulturu oblikuju ličnim perspektivama, interesovanjima, idejama, i drugim svojim različitostima. Podržavamo svakog od njih da izrazi svoju individualnost i osim timskih, slavimo i njihove lične uspehe na drugim terenima.
U sve odluke koje se tiču dalje transformacije radnog okruženja uključujemo glas, stav i ideje zaposlenih. Pod okriljem Diversity & Inclusion strategije pokrenuli smo i Kalendar različitosti, kroz koji u svakom mesecu poklanjamo pažnju posebnostima i zalaganjima naših timova. Zajedno stvaramo vrednosni okvir u kojem se vidimo i poštujemo u svojim razlikama, ali smo u istoj timskoj misiji – da sačuvamo i učvrstimo poverenje klijenata u nas, zaposlenih u banku, banke u sve svoje ljude.
Takva HR usmerenja stoje iza svih Family Friendy i Employer Branding priznanja koja smo poneli, kao što je važna nagrada Prijatelj porodice 2023 koju dodeljuju Ministarstvo za brigu o porodici i demografiji i Privredna komora Srbije. Čast je u konkurenciji velikih privrednih društava biti prepoznat kao sredina u kojoj se koleginice i kolege osećaju podržano u ostvarenju ličnih ciljeva i posvećivanju porodičnim ulogama, koliko i timskim.
Sa druge strane, ekološka svest, humanost i volonterska spremnost naših zaposlenih da doprinesu razvoju inkluzivnije zajednice i održivije budućnosti za nove generacije stoje iza nagrada koje smo osvojili u segmentu društveno odgovornog poslovanja. Takve su statuete u SOCIAL i ECO kategoriji festivala Kampanje sa svrhom 2023. kojima je Udruženje građa Žute pantalone nagradilo dve komunikacione kampanje naše banke koje su u proteklih godinu dana udružile zaposlene i klijente u rešavanju gorućih društvenih i ekoloških pitanja.
S obzirom na sveprisutnu digitalizaciju, kako Banca Intesa integriše nove tehnologije u svoje radno okruženje i kako to utiče na iskustvo zaposlenih?
Tradiciju uspeha u savremenom poslovnom okruženju nastavljaju samo kompanije spremne da odustanu od naučenih praksi u korist stalnog usavršavanja i boljeg iskustva klijenata i zaposlenih. Kada ste najbolji na tržištu, na vama je i odgovornost da krčite put inovativnim idejama i svoju ponudu i pristup uvek prvi prilagođavate novim očekivanjima klijenata. Otuda je život naše Banke iznutra izuzetno dinamičan i u konstantnoj digitalnoj i kulturološkoj transformaciji. Pre četiri godine započeli smo proces digitalne transformacije zamenom core sistema banke, koja nam je omogućila da pre dve godine pokrenemo novu aplikaciju digitalnog bankarstva kroz koju smo uveli niz inovativnih funkcionalnosti i unapredili iskustvo klijenata u radu sa bankom, ali i efikasnost zaposlenih.
Od ove godine, dodatno smo digitalizovali i korisničko iskustvo zaposlenih – lansiranjem nove online platforma #PEOPLE, za integrisane HR usluge i wellbeing servise, koju smo im ponudili uz podršku Matične grupe, kao prva banka članica van Italije. Kroz nove i intuitivnije digitalne alate pojednostavili smo veliki broj administrativnih procedura i vođenje baza podataka o zaposlenima, čime su obogaćeni servisi podrške i sve HR usluge postale dostupne na klik. Porast broja inicijativa HR-a koje dalje unapređuju iskustvo zaposlenih, svakako se oslanja na ubrzani razvoj tehnologije, ali način na koji je integrišemo uvek nas vrati početnoj premisi našeg poslovanja: People come first.
Kako Banca Intesa održava ravnotežu između visokih očekivanja u radu i dobrobiti zaposlenih, posebno u kontekstu aktuelnih izazova na tržištu rada?
Da bismo ostali poslodavac po meri naših zaposlenih, kontinuirano pratimo i merimo njihovo zadovoljstvo i unapređujemo uslove rada u skladu s dobijenim feedback-om. Izbalansiranost privatnih i poslovnih obaveza, uz očuvanje sveukupnog blagostanja naših zaposlenih i njihovih porodica, je među najvažnijim HR ciljevima Banca Intesa. Kroz saradnju sa Unicefom, posebno smo se bavili istraživanjem stavova i potreba roditeljske populacije u banci, a na osnovu dobijenih rezultata dodatno smo unapredili benefite kroz koje svoje koleginice i kolege u podržavamo još snažnije u najvažnijim životnim ulogama.
Nove HR inicijative i servisi u našoj banci potvrđuju i da smo sve više posvećeni mentalnom i emocionalnom blagostanju zaposlenih. Pričamo otvoreno o stresu i drugim izazovima koje generalno dnevno poslovanje nosi. Zahvaljujući novoj HRO platformi, samo u ovoj godini lansirali smo niz onlajn servisa koji su posvećeni zdravim stilovima života. U posebnom, CareLab kutku, koleginice i kolege mogu pronaći savete za zdravu ishranu i pravilno vežbanje, vodiče za postizanje unutrašnjeg mira i balansa i druge podsticaje za okretanje sebi i zdravim navikama. Kada ih uspostave, nudimo im niz platnih pogodnosti i lakši pristup sportskim centrima u gradu, besplatno korišćenje MyFitWorld premium aplikacije i pozivamo ih da se pridruže nekom od sportskih timova banke, zajedničkom času joge, ili recimo predavanju na temu reikija, kakvo smo uz veliki odziv nedavno organizovali, u okviru live ThinkUp sesije.
Zaposlenima je dodatno na raspolaganju besplatan anoniman servis „Tvoje mesto podrške“ – online psihološko savetovalište, gde ih 24 časa dnevno, svakog dana u nedelji, čekaju pouzdani psiholozi, spremni da im kroz razgovore budu podrška u prevazilaženju stresne situacije, teškog perioda ili drugog izazova pred kojim se nađu. Ovo su samo neki od primera holističkog pristupa zdravlju i zadovoljstvu naših ljudi, a uz to nastojimo i da fizičko radno okruženje bude prijatno, motivišuće i optimizovano prema njihovim dnevnim potrebama.
Kao najbolje rangirana banka u Top 100 Employer Brands Srbija, kako planirate dalje jačati Employer Branding i zadržavati poziciju lidera u budućnosti?
Dinamika promena na tržištu zahteva od nas da stalno osluškujemo, pratimo, preispitujemo očekivanja zaposlenih i svoje pristupe. Iza rezultata na koje smo najponosniji stoji spremnost da se stalno usavršavamo, pratimo trendove, održavamo kontakt sa mladima i delimo svoja znanja. U tom smislu, nastavićemo da jačamo odnose saradnje sa fakultetima u okviru koje ambicioznim i uspešnim studentima nudimo prvo zaposlenje sa stimulativnim uslovima. Da iz godine u godinu ostajemo u koraku sa očekivanjima mladih, potvrđuje desetine talentovanih diplomaca u svakoj generaciji, koji se odlučuju da svoje prve karijerne korake naprave baš u Banca Intesa. Na njihovo poverenje od prvog dana odgovaramo podrškom da u našem timu ostvare svoje profesionalne ambicije, a meritokratičnost sistema im omogućava da napreduju u skladu sa svojim težnjama, interesovanjima i zalaganjima. Iznad svega, naša uvek podjednako jaka želja da učimo i ostanemo najbolji, da iznova inoviramo svoje poslovanje u skladu sa tržišnim trendovima, tehnološkim napretkom i očekivanjima naših klijenata, čini nas prirodnim izborom svakog ambicioznog mladog čoveka i iskusnog profesionalca.
Pripremili: The Employer Branding Agency
Sagovornik: Ivana Todorović, direktor Sektora za ljudske resurse i organizaciju Banca Intesa Beograd
Foto: Banca Intesa
Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!