kreiranje zanimljivijeg internog sadržaja

Kreiranje zanimljivijeg internog sadržaja – 9 efikasnih koraka

Kreiranje zanimljivijeg internog sadržaja jedan je od glavnih prioriteta za interne komunikacije i HR profesionalce. Zbog preopterećenja informacijama sa kojim se zaposleni svakodnevno suočavaju, postalo je prilično izazovno preseći buku i povećati čitanost i angažovanje na internim sadržajima kompanije. U ovom članku ćemo podeliti 9 koraka za kreiranje zanimljivijeg internog sadržaja i obezbeđivanje većeg angažovanja zaposlenih.

1. Razumite preferencije svojih zaposlenih

Kreiranje i distribucija angažujućeg internog sadržaja je teško u preduzećima sa višegeneracijskim i globalnim radnim snagama. Zaposleni imaju različite preferencije za sadržaj na osnovu starosti, kulture, lokacije, odeljenja, jezika, interesovanja i drugih kriterijuma. Takođe, neki možda više vole da konzumiraju sadržaj zasnovan na tekstu, dok drugi mogu biti ljubitelji podcasta, video zapisa, vebinara, slika ili infografika. Dakle, prvi korak u kreiranju zanimljivog sadržaja kompanije je razumevanje preferencija vaših zaposlenih. Ako dobro razumete šta vaši zaposleni žele i vole da čitaju, gledaju ili slušaju, imaćete odličnu osnovu za kreiranje sadržaja sa kojim će želeti da se angažuju.

Niste sigurni kako da počnete? Uvek možete pitati svoje zaposlene za doprinos. Možete distribuirati jednostavnu anketu tražeći od zaposlenih da ocene različite tipove sadržaja prema željenom redosledu.

Evo nekoliko ideja:

Kvartalni CEO podcast

Mesečni bilten odeljenja sa savetima za produktivnost

Blogovi koje generišu zaposleni o njihovim iskustvima u vašoj organizaciji

Otvorite sesije pitanja i odgovora

Vesti u vezi sa industrijom i sadržaj o liderstvu u razmišljanju

Važna ažuriranja kompanije

Nagrade kompanije kao što je nagrada za poslodavca godine

I lista se nastavlja.

2. Učinite sadržaj personalizovanijim

U studiji koja je obuhvatila više od 300 profesionalaca za komunikacije i ljudske resurse – 71% je reklo da zaposleni ne čitaju niti se bave e-poštom ili sadržajem kompanije, a jedan od glavnih razloga je nedostatak personalizacije i relevantnosti.  Dakle, kada razumete postavke sadržaja zaposlenih, morate da koristite ove uvide da biste kreirali i poslali personalizovaniji sadržaj.

Prošli su dani kada svaki zaposleni dobija istu vrstu internog sadržaja. Ako želite da obezbedite veći angažman sa sadržajem interne komunikacije, morate ga učiniti relevantnijim za krajnju publiku. Možete koristiti uvide iz ankete zaposlenih da kreirate ličnosti zaposlenih i putovanja zaposlenih na osnovu odeljenja, radnih funkcija i preferencija sadržaja. Odeljenja za interne komunikacije trebalo bi da budu odgovorna za kreiranje uređivačkih kalendara sadržaja i upravljanje procesima odobravanja sadržaja radi efikasnije i modernije strategije interne komunikacije. U idealnom slučaju, intranet vaše kompanije bi trebalo da vam omogući da kreirate i objavljujete interni sadržaj na jednom mestu i da ga učinite veoma relevantnim kroz dinamičko ciljanje publike.

3. Distribuirajte interni sadržaj preko pravih internih kanala

Danas zaposleni koriste više kanala za komunikaciju i saradnju sa svojim poslodavcima i kolegama. Neki od ovih kanala uključuju e-poštu, platforme za trenutnu razmenu poruka kao što su Slack i MS Teams, alate za upravljanje projektima, video konferencije, SharePoint i druga rešenja.

Prema istraživanju Gartnera, prosečan radnik koristi 11 aplikacija da završi svoje zadatke, u odnosu na samo šest u 2019. Uprkos proširenom skupu alata, skoro polovina zaposlenih kaže da se muči da pronađe informacije koje su im potrebne za završetak posla. Više od jedne trećine propustilo je važna ažuriranja zbog mnoštva aplikacija i količine podataka koji prolaze kroz njih. Da bi eliminisali ovaj izazov, stručnjaci za ljudske resurse i komunikacije treba da usvoje i neguju strategiju višekanalne komunikacije. U suprotnom će se sadržaj i poruke verovatno izgubiti ili ignorisati od strane zaposlenih, što će rezultirati niskim angažovanjem na internom sadržaju.

Najnaprednije interne komunikacione platforme su dizajnirane da učine višekanalne komunikacije lakim i pojednostavljenim. Sa njima, menadžeri komunikacija bi trebalo da budu u mogućnosti da distribuiraju personalizovani interni sadržaj na bilo koji kanal sa samo nekoliko klikova.

4. Omogućite društvene interakcije za više angažovanja

Ako je vaš cilj da povećate angažovanje sa internim sadržajem vaše kompanije, uverite se da komunikacija ide dvosmerno. Umesto da samo objavljujete sadržaj i nadate se da će ga vaši zaposleni pročitati, obezbedite da vaši zaposleni mogu da se angažuju, daju komentare i reaguju reakcijama.

Podržite svoje zaposlene da sarađuju i dele znanje postavljanjem pitanja i odgovora u relevantnim grupama i kanalima. Što više društvenih interakcija pokreće vaš sadržaj, to je veća vidljivost i angažovanost sa celog radnog mesta.

5. Učinite interni sadržaj autentičnijim

Da bi interni sadržaj vaše kompanije bio zanimljiviji, on mora biti autentičan. Nažalost, samo 26% zaposlenih kaže da je njihova organizacija otvorena za korišćenje kreativnosti i humora u komunikaciji. Štaviše, samo 35% zaposlenih oseća se ovlašćenim da unese više ličnosti u svoje poruke, pri čemu mnogi doživljavaju značajan otpor prema kreativnosti i humoru. Udaljavanje od rigoroznih korporativnih pravila i tona glasa može mnogo doprineti da sadržaj vaše kompanije bude zabavniji, zanimljiviji i privlačniji za zaposlene.

6. Razmislite o svojoj mobilnoj radnoj snazi

Prema IBM-u, samo 33% radnika je „vezano“ za jedno mesto, poput centralne kancelarije ili prodavnice. Ovi zaposleni često nemaju isti nivo pristupa sadržaju, informacijama i dokumentima kompanije kao zaposleni u kancelariji. Samim tim, njihov angažman na internim sadržajima kompanije je znatno manji, a mnogima od njih nedostaje osećaj pripadnosti kompaniji i saradnicima.

Štaviše, 87% preduzeća se oslanja na svoje zaposlene da koriste svoje lične mobilne uređaje za pristup aplikacijama kompanije, navodi Sintonic. Zbog toga je važno da sadržaj vaše kompanije bude prilagođen mobilnim uređajima i da bude dostupan sa bilo kog uređaja za povećanje angažovanja i veće čitanje. U idealnom slučaju, intranet rešenje vaše kompanije bi trebalo da dolazi sa matičnom mobilnom aplikacijom tako da svaki zaposleni može da je preuzme na svoj pametni telefon. Važno je da aplikacija odgovara identitetu brenda vaše kompanije.

7. Iskoristite AI za veću čitanost i efikasnost

Prema istraživanju, blogeri koji koriste veštačku inteligenciju troše oko 30% manje vremena na pisanje blog posta, a ovaj trend takođe postaje popularan među profesionalcima za interne komunikacije.

Stručnjaci za komunikacije na radnom mestu ne bi trebalo da troše sate na kreiranje i optimizaciju internog sadržaja. Uvođenje generativne veštačke inteligencije znatno je olakšalo život kreatorima sadržaja, a primene u internim komunikacijama su brojne. Možete napisati privlačan sadržaj u roku od nekoliko minuta zahvaljujući integraciji kreiranja sadržaja na platformi zasnovanoj na veštačkoj inteligenciji. Možete osigurati da je sav vaš tekst u skladu sa stilom i tonom vaše kompanije i možete pojednostaviti i promeniti ton za trenutak.

Na kraju, ali ne i najmanje važno, pomoću veštačke inteligencije možete sumirati svoje tekstove kako biste ih učinili kraćim i privlačnijim čitaocima.

8. Pitajte zaposlene za povratne informacije

Najbolji način za kreiranje zanimljivijeg internog sadržaja vaše kompanije je da pitate svoje zaposlene za njihove direktne povratne informacije. Možete da koristite rešenje za anketu zaposlenih da biste zakazali nedeljne ili mesečne upitnike koji postavljaju pitanja kao što su:

1.Navedite 5 najboljih internih delova sadržaja za koje ste smatrali da su najkorisniji

2.Čiji sadržaj ćete najverovatnije konzumirati:

a)Employee-generated

b)Leadership-generated

c)Company-generated

3.Od 1 do 5, koliko je lako pronaći interni sadržaj kompanije, dokumente i informacije?

4.Koji kanal interne komunikacije najčešće koristite za interakciju sa internim sadržajem kompanije?

5.Imate li neke preporuke kako poboljšati interni sadržaj naše kompanije?

Kada prikupite odgovore, ključno je da ih analizirate i delujete na osnovu povratnih informacija. Međutim, analiza neobrađenih podataka ankete može biti veoma teška i dugotrajna. Shodno tome, mnogi poslodavci zanemaruju delovanje na osnovu povratnih informacija, što rezultira sveukupno niskim angažovanjem u anketama širom kompanije. U idealnom slučaju, vaša platforma za anketiranje zaposlenih ne bi trebalo da vam daje samo neobrađene podatke, već vredne uvide i praktične preporuke za poboljšanje.

9. Izmerite angažovanje i optimizujte u skladu sa tim

Čak i bez anketa zaposlenih, vaše interno komunikaciono rešenje bi trebalo da ima ugrađenu analitiku i mehanizme praćenja za merenje iskustva i angažovanja vaših zaposlenih sa internim sadržajem.

Prema istraživanju koje je sprovela Međunarodna asocijacija poslovnih komunikatora, 72% profesionalaca za komunikaciju zaposlenih širom sveta navodi da se interna komunikacija vidi kao ključni pokretač angažovanja zaposlenih sa rukovodstvom kompanije. Međutim, mnogo manje (41%) navodi da imaju kontrolne table ili izveštaje za redovno merenje uticaja aktivnosti.

Takvi izveštaji i analitika treba da vam jasno pokažu koji su tipovi sadržaja najpopularniji među vašom radnom snagom. Da li su to članci, vebinari, podkasti ili neki drugi tip sadržaja? Trebalo bi da vam daju jasnu sliku o preferencijama sadržaja i ponašanju angažovanja za različite ličnosti zaposlenih. Takođe, napredne analitičke funkcije bi trebalo da budu u stanju da izmere efikasnost svakog od internih kanala komunikacije i da vam daju uvid u najbolje dane i vreme za postavljanje novog sadržaja.

Kao rezultat toga, možete donositi pametnije odluke o tome kako, kada i gde da objavite interni sadržaj svoje kompanije da biste povećali doseg i angažovanje.

employer branding magazin

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!

Pripremili: The Employer Branding Agency

Izvor: haiilo.com

Comments are closed.