Yettel Srbija je ove godine ponela titulu najboljeg poslodavca u okviru telekom industrije, prema rezultatima istraživanja Top 100 Employer Branding Srbija. Ovaj značajan plasman nije samo potvrda snažne pozicije kompanije na tržištu rada, već i pokazatelj doslednog ulaganja u dobrobit zaposlenih. U fokusu njihovog pristupa je stvaranje radnog okruženja koje podstiče autentičnost, razvoj i balans, a posebno se ističe inovativni benefit program koji se konstantno unapređuje u skladu sa realnim potrebama ljudi. O tome koliko benefiti doprinose zadovoljstvu i lojalnosti zaposlenih, kao i o specifičnostima programa „Recharge“, razgovaramo sa Jasnom Trifunović, direktorkom za HR partnering i razvoj zaposlenih u Yettel Srbija.
Yettel Srbija je prepoznat kao najbolji poslodavac među telekomunikacionim kompanijama u Srbiji u našem istraživanju Top 100 EB Srbija. Po vašem mišljenju, koliku ulogu u tom uspehu ima vaš paket benefita i po čemu je on trenutno i više nego konkurentan?
Drago mi je što je Yettel prepoznat kao sjajno mesto za rad u vašem istraživanju. Trudimo da gradimo kulturu u kojoj svako može da se razvija, uči i bude ono što jeste, i, pri tom, da se oseća dobro. Verujem da je to ključ uspeha naše kompanije i veće lojalnosti zaposlenih nego što je to uobičajeno za telko industriju. A mi imamo 450 ljudi koji za nas rade 10, 20 ili čak i više godina – što je više od četvrtine ukupnog broja zaposlenih.
Kada govorim o benefitima, naša ideja je jednostavna: kako želimo da se naši korisnici osećaju dok koriste naše usluge, tako želimo da se naši zaposleni osećaju dok rade za nas – da im na neki način olakšamo svakodnevni život i da imaju vremena za stvari koje vole da rade. Trudimo se da paket benefita bude relevantan za naše zaposlene, a ne da je to lista stavki koja se ne menja godinama. Neki od benefita su nedavno uvedenih 20 dana plaćenog odsustva u okviru Recharge programa, slobodan dan za polazak deteta u prvi razred, 10 dana plaćenog odsustva za kolege koji su postali očevi, Medi Group paket zdravlja, program rekreacije po meri zaposlenih, hibridni model rada, iznajmljivanje električnih trotineta i bicikala i još mnogo toga. U tom procesu važno nam je da čujemo šta to zaposleni žele, koje su njihove ideje i zato realizujemo programe Hackaton i Let’s Tak, gde nam oni sami kažu šta bi želeli ili nam predstavljaju gde to mi njih, kao kompanija, možemo da podržimo. Na benefite ne gledamo samo kao na “dodatak” plati, već na nešto što nam pomaže da oblikujemo jaku i zdravu kulturu.
Recharge benefit je inovativan koncept u svetu HR-a. Možete li podeliti s nama kako je nastala ideja za benefit „Recharge“ i šta je bio glavni motiv za njegovo uvođenje?
Nastala je na inicijativu naše matične kompanije, e&PPF Telekom Grupe. Svesni smo da rad u tako dinamičnom okruženju kao što je naše može biti naporan i stresan. Verujemo da zajedno radimo sjajne stvari i kreiramo usluge koje koriste milioni ljudi. Ali svesni smo i da takav tempo „troši“, i da je važno da se s vremena na vreme „napune baterije”. Zato smo od 1. januara ove godine uveli program pod nazivom „Recharge koji omogućava jedan mesec produženog odmora nakon svakih pet godina rada za Grupu. To je dodatnih mesec dana pored redovnog godišnjeg odmora i vreme koje zaposleni provode van posla, rade ono što vole, možda pronađu novu inspiraciju, odmore se ili probude motivaciju i vrate nam se potpuno odmorni.
Koliko je važno prepoznati potrebu zaposlenih za dužim periodima odmora, i kakav efekat očekujete da će Recharge imati na njihovu motivaciju i produktivnost?
Mislim da je veoma važno. Razni su načini na koji zaposleni mogu da iskoriste svojih 20 dana Recharge-a: jednomesečni kurs jezika u inostranstvu, putovanje sa porodicom, jednomesečna praksa u drugoj oblasti, intenzivni sportski treninzi ili dugo odlagano renoviranje doma ili bašte – samo su neke od ideja. Imaju potpunu slobodu da odaberu kako žele da provedete te dane. Program je osmišljen kao nagrada za lojalnost i prilika za potpuni odmor i povratak energije. Da bi se to ostvarilo, potrebno je da se odmor iskoristi u celosti, bez deljenja. Čak mogu da spoje Recharge sa redovnim godišnjim odmorom, ako se tako dogovore sa svojim nadređenim.
Na koji način verujete da će dodatni mesec odmora, nakon svakih pet godina rada, doprineti ličnom i profesionalnom razvoju zaposlenih?
U industriji kakve su telekomunikacije, gde su promene brze i stalne, odmor je potreban, rekla bih, možda i češće i više nego u nekim manje dinamičnim industrijama. Svima nam prvih nedelju dana odmora prođe, a da još uvek razmišljamo o poslu. Recharge daje priliku za razmišljanje, profesionalni razvoj kroz neformalno učenje, putovanja i vreme provedeno sa dragim ljudima. Takođe, kada se odmorite, ali zaista odmorite, to doprinosi boljem donošenju odluka, većoj efikasnosti i proaktivnom pristupu poslu, što, opet, poboljšava kvalitet rada zaposlenih i jača njihovu povezanost sa kompanijom, što je i naš cilj, ali verujem i cilj svakog ozbiljnog poslodavca.
Kako ovaj benefit odražava vrednosti i kulturu Yettel kompanije, a posebno njen pristup brizi za zaposlene?
Recharge je jedinstven program u Srbiji. A u našoj Yettel DNK je da menjamo stvari, da ih pomeramo na bolje, tako da verujem da u potpunosti oslikava našu kulturu. Mislim da je pravi benefit koji prati savremene potrebe zaposlenih i inspiriše i na lični i profesionalni razvoj. U isto vreme, želimo da privučemo talentovane ljude koji prepoznaju vrednost rada u takvom okruženju i dele iste vrednosti.
Kakva je bila reakcija zaposlenih kada je benefit „Recharge“ prvi put predstavljen, i da li ste primetili promene u njihovom angažmanu i zadovoljstvu?
Prve reakcije su sjajne. Kada smo objavili vest u januaru, imali smo veliki broj komentara, ljudi su nam prilazili, rekli da je ovo benefit u pravom smislu reči. Videćemo prave reakcije kada budemo imali i prve zaposlene koji su iskoristili svih 20 dana. Samo ovde godine njih 285 steklo je pravo da iskoristi Recharge.
Koliko je izazovno balansirati između potreba biznisa i uvođenja benefita poput Recharge-a? Koji su bili najveći izazovi prilikom implementacije ovog benefita, i kako ste ih prevazišli?
Iskreno, a da ne zvuči neskromno, nije bilo previše izazova, jer, kao što sam rekla, volimo da radimo nove i drugačije stvari. I naši lideri su navikli da sa lakoćom usvoje takve promene. Na njima je, mogu slobodno reći, najveći “teret”, jer oni su ti koji treba da organizuju tim na način da mesec dana funcionišu bez minimum jedne osobe. A upravo oni su ti koji su prvi podržali projekat, tako da zaista nismo imali većih izazova.
Vaša matična kompanija, e& PPF Telecom Group, nedavno je kupila SBB. Kako će ova akvizicija uticati na organizacionu kulturu i employer branding Yettel-a u Srbiji?
Da, to su zaista uzbudljive stvari i radujemo se promenama. Videćemo, još je rano, ali svakako jeste uzbudljivo.
Kako vidite budućnost benefita u telekom industriji – da li će Recharge postati standard koji će i druge kompanije pratiti?
Iskreno se nadam da ćemo inspirisati i druge, kao što i mi inspiraciju pronalazimo na raznim mestima. Ali ono što uvek najviše volimo je kada nam sami zaposleni kažu šta je to što bi im olakšalo ili unapredilo rad, šta bi im značilo. Kada uspemo to i da realizujemo, to je onda pun pogodak!
Pripremili: The Employer Branding Agency
Sagovornica: Jasna Trifunović
Foto: Yettel Srbija

Prijavite se da besplatno dobijate na mejl jednom mesečno najbolje primere iz svetske prakse i najnovije inovacije i vesti iz Employer Branding sveta!